عصر خودرو

ثبات بازار نفت نیازمند همکاری عربستان و روسیه

عصر بازار- جانشین ولیعهد عربستان پس از صحبت با رئیس‌جمهور روسیه در آستانه نشست اوپک در ماه آینده اعلام کرد،‌ بدون همکاری روسیه و عربستان‌سودی، ثبات بازار نفت جهانی امکان‌پذیر نیست.

ثبات بازار نفت نیازمند همکاری عربستان و روسیه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، محمد بن سلمان  شاهزاده تاثیرگذار عربستانی پس از دیدار با ولادیمیر پوتین در هانگژو چین گفت، عربستان امیدوار است تا به کمک روسیه به ثبات بازار نفت کمک کند. سران بیست کشور اقتصادی دنیا این هفته به بهانه نشست گروه 20 در چین دور هم جمع شده‌اند. روسیه و عربستان و دیگر تولیدکنندگان نفت دنیا ماه جاری در الجزایر با هم دیدار می‌کنند تا در خصوص بازار نفت به بحث و تبادل‌نظر بپردازند.

    از زمانی که اوپک در ماه گذشته اعلام کرد در حاشیه مجمع بین‌المللی انرژی در الجزایر، مذاکراتی غیر رسمی را در خصوص قیمت نفت و تقاضا برگزار خواهد کرد، قیمت نفت در حدود شش درصد افزایش داشته است. تولیدکنندگان در خصوص پیشنهاد محدودکردن تولید و تقویت قیمت نفت گفت‌وگو خواهند کرد.

    مذاکرات ماه آوریل در خصوص پیشنهاد روسیه و عربستان مبنی بر فریز تولید بدون هیچ نتیجه‌ خاصی در دوحه قطر به پایان رسید.  این در حالی بود که ایران، سومین تولیدکننده بزرگ اوپک، شرکت در این نشست را نپذیرفت و عربستان نیز حضور خود در این مذاکرات را منوط به حضور ایران دانست. روز پنجشنبه پوتین در گفت‌وگو با بلومبرگ اعلام کرد که امیدوار است اوپک و روسیه که بیش از نیمی از نفت دنیا را تولید می‌کنند در خصوص فریز عرضه به توافق برسند.

    برچسب ها