عصر خودرو

رئیس کل سابق سازمان توسعه تجارت ایران:

سرمایه گذاری داخلی شاه بیت تحقق اقتصاد مقاومتی است

عصر بازار- بابک افقهی رئیس کل سابق سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری داخلی شاه بیت تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت:تحقق اقتصاد مقاومتی یک رویکرد درونگرا است و مدیریت و سرمایه گذاری داخلی اصل مهم در به ثمر رسیدن اقتصاد مقاومتی است.

سرمایه گذاری داخلی شاه بیت تحقق اقتصاد مقاومتی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، این مدرس دانشگاه در ادامه افزود: اگر بتوانیم سرمایه های داخلی را مدیریت و تجمیع  و آنها را به سمت صنایع مولد هدایت کنیم به طور یقین بسیاری از هزینه های سرمایه گذاری در داخل کشور افزایش پیدا خواهدکرد  و این خود یک نوع خرد مبتنی بر انتفاع همه اقتصاد ملی از این موضوع خواهد بود.

    وی با بیان اینکه حضور سرمایه گذاران داخلی در بخش های مختلف اقتصادی منافاتی با ورود سرمایه گذار خارجی ندارد، تصریح کرد:باید توجه داشت حضور سرمایه گذار خارجی در کنار داخلی ها می تواند به انتقال فناوری و دانش روز کمک بسیاری کند و این خود در روند توسعه اقتصادی کشور و رفع معضل اشتغال که دغدغه همه مسئولان در کشور است خواهد انجامید.

    افقهی در ادامه به سرمایه های موجود در اختیار مردم اشاره کرد و گفت:بخش قابل توجهی از سرمایه هایی که در داخل وجود دارد در اختیار مردم است و این می تواند به عنوان یکی از اولویت های جلب سرمایه گذاری در بخش های مولد بکار گرفته شودو تحقق این امر نیازمند یک تمهیدات ویژه ای است که مردم را به سمتی سوق دهیم  که سرمایه های خود دربه  بخش های مختلفی که جذابیت سرمایه گذاری دارند هدایت کنند.

    این مدرس دانشگاه تصریح کرد:براساس برآورد های صورت گرفته سرمایه های سرگردان که در اختیار مردم قرار دارد مبلغ قابل توجهی است که اگر با برنامه ریزی بتوانیم به صنایع و اقتصاد کشور تزریق کنیم در آینده شاهد شکوفایی اقتصادی خواهیم بود.

    برچسب ها