عصر خودرو

۱۲ جایگاه به مزایده نرسیدند

۱۰۹ جایگاه سوخت فردا واگذار می‌شوند

عصر بازار- مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از برگزاری مزایده فروش ۱۰۹ جایگاه سوخت، فردا (پانزدهم شهریورماه) در ۲۵ استان کشور خبرداد.

۱۰۹ جایگاه سوخت فردا واگذار می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا مظلومی با بیان این مطلب گفت: تعداد جایگاه های واگذار شده از ابتدا ١٢١ جایگاه بود که به دلیل آماده نشدن اسناد،109 جایگاه فردا به مزایده گذاشته می‌شود.

    وی افزود: پاکت های مزایده جایگاه های سوخت استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مازندران، خراسان رضوی، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قم، هرمزگان و همدان فردا (پانزدهم شهریورماه) در سازمان خصوصی سازی بازگشایی می شود.

    مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: سازمان خصوصی‌سازی، واگذاری جایگاه‌ های عرضه سوخت را در برنامه کاری خود قرار داده است و هم اکنون 109 باب جایگاه برای فروش گذاشته شده است که پیشنهاد می کنیم شرکت های صاحب صلاحیت (برند) و هموطنانی که آشنایی با توزیع سوخت و فرآورده‌های نفتی دارند، وارد این عرصه شوند و  در این مزایده شرکت کنند.

    به گفته وی، هر جایگاه عرضه سوخت بر اساس متراژ و موقعیت مکانی با نرخ متفاوتی پیشنهاد شده است ولی قیمت ها به گونه ای تنظیم شده که مورد استقبال متقاضیان قرار گیرد.

    براساس اعلام وزارت نفت، واگذاری 200 جایگاه دولتی عرضه سوخت به ارزش تقریبی ٢ هزار میلیارد تومان  از ابتدای دولت یازدهم در برنامه واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است.

    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در این باره معتقد است:  حدود  90 درصد از واگذاری ها در دولت تدبیر و امید به بخش خصوصی به معنانی واقعی بوده و هیچ گونه رد دیونی بابت واگذاری سهام نبوده و هیچ سهامی به صورت بلوکی واگذار نشده است.

    سیدجعفر سبحانی، ارزش پایه واگذاری 109 جایگاه سوخت را 700میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با اصلاح قانون واگذاری ها شرایط برای خریداران آسان شده است و متقاضیان ملزم به پرداخت30 درصد نقدی و 70 درصد اقساط دو ساله هستند.

    وی افزود: تعداد جایگاه های عرضه شده در این دور از واگذاری ها ١٢١ جایگاه بود که به دلیل آماده نشدن اسناد 109 جایگاه به مزایده گذاشته می شود.

    به گفته  مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی عرضه ٢٤ جایگاه سوخت در تهران در لیست واگذاری سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است که سقف و کف ریالی جایگاه های سوخت در تهران از ٢ میلیارد تا ٢٢ میلیارد تومان اعلام شده است.

    سبحانی ادامه داد: ارزش جایگاه های سوخت در هر استان بر اساس متراژ و موقعیت مکانی تعیین شده است.

    وی در پایان تاکید کرد: عرضه سهام جایگاه های سوخت پارسال در بهترین شرایط به 20 جایگاه نرسید و مزایده ها از ٥ تا ٩ استان کشور فراتر نرفت ولی امسال 109 جایگاه برای فروش در ٢٥ استان کشور در لیست واگذاری قرار گرفته است.

    برچسب ها