عصر خودرو

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی خبر داد

تزریق ۹۵ هزار تن شکر طی هفته گذشته به بازار

شکر فله‌ای کیلویی ۳۴۰۰ تومان

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی از تخلیه و ترخیص ۹۵ هزار تن شکر طی هفته گذشته از بنادر جنوبی کشور خبر داد و گفت: تا ۱۰ روز آینده نیز ۳۰ هزار تن شکر وارد کشور خواهد شد.

تزریق ۹۵ هزار تن شکر طی هفته گذشته به بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، طی دو ماه اخیر و از ماه مبارک رمضان بحث افزایش قیمت شکر به بهانه کمبود عرضه در صدر اخبار اقتصادی رسانه‌ها قرار گرفته است. موضوعی که طبق گزارشات میدانی شکر در مقطعی تا کیلویی 4500 تومان هم در مغازه‌های خرده‌فروشی رسید و ابتدای مرداد ماه علی قنبری از واردات 55 هزار تن شکر و توزیع در بازار خبر داده بود و قول داده بود که 70 هزار تن دیگر تا پایان مرداد وارد بازار شود.

    قنبری امروز با تأیید این موضوع خاطرنشان کرد: هفته گذشته 70 هزار تن شکر از بندر شهید رجایی تخلیه و ترخیص شده است و در کنار آن 25 هزار تن دیگر نیز از بندر امام خمینی (ره) تخلیه و ترخیض شده است.

    وی اضافه کرد: تا 10 روز آینده 30 هزار تن دیگر شکر وارد کشور می‌شود و تا پایان مهر ماه نیز 60 هزار تن شکر علاوه بر این رقم‌ها وارد خواهد شد که مجموع آن به 230 هزار تن می‌رسد.

    بر اساس این گزارش، سالانه 2 میلیون و 200 هزار تن شکر در کشور مصرف می‌شود که 1.5 میلیون تن آن از  طریق تولید داخلی تأمین و مابقی آن مجوز واردات می‌‌‌گیرد.

    گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد، هم اکنون هر کیلوگرم شکر فله در بازار انبار نفت تهران 3400 تومان به فروش می‌رسد،‌ اما بسته‌های 900 گرمی شکر در سوپرمارکت‌های سطح شهر از 4 هزار تا 4500 هزار تومان عرضه می‌شود.

    برچسب ها