عصر خودرو

دیروز در بورس کالای ایران رقم خورد؛

رشد ۶۹درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۶هزار و ۳۰۶ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۷۳۶میلیارد ریال رسید که نسبت به پنجشنبه گذشته رشد ۶۹درصدی داشته است، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۳ هزار و ۷۲۳ قرار داد رسیده بود.

رشد ۶۹درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران،  بهای سکه در آغاز مبادلات دیروز (شنبه) در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران به تاثیر از رشد بهای اونس طی روز جمعه در بازارهای جهانی با افزایش رو به رو شد.

    به این ترتیب سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و120 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.77 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با افزایش 0.8 درصدی به قیمت یک میلیون و 131هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 141 هزار تومان معامله و با افزایش 0.82 درصدی رو به رو شد. سکه تحویل اسفند هم با0.74 درصد رشد به قیمت یک میلیون و 154 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 172 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.84 درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین بهای سکه تمام در بازار نقدی طی روزشنبه، با 10 هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 120 هزار تومان رسید که این اتفاق موجب ثبت دو رکورد شد، یکی این که بالاترین نرخ فروش از 30 مرداد و بیشترین میزان رشد روزانه از بیست و یکم همان ماه  را ثبت کرد و دیگراین که رکوردها در حالی ثبت شدند که سکه از تاریخ 30 مرداد در کانال یک میلیون و 110 هزار تومان زندانی شده بود. از طرفی برخلاف رکوردزنی‌های سکه، در بازار موازی ارز، دلار کشش زیادی برای افزایش قیمت از خود نشان نداد، به طوری که روز شنبه، دلار با کاهش جزئی 2 تومانی به قیمت 3 هزار و 562 تومان رسید.

    برچسب ها