عصر خودرو

از سوی معاون وزیر صنعت

هفت صنعت اولویت‌دار وزارت صنعت معرفی شدند

عصر بازار: معاون طرح و برنامه وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه تدوین برنامه راهبردی وزارتخانه یک سال و نیم طول کشیده، گفت: هیچ پول برای تدوین این برنامه هزینه نشده و وظیفه ما بوده است.

هفت صنعت اولویت‌دار وزارت صنعت معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حسین ابویی مهریزی در نشستی خبری با بیان اینکه نسخه‌های این برنامه به تمام انجمن‌ها، اتاق‌های اصناف‌، معاون رییس جمهور، اتاق بازرگانی ایران و تهران و ... ارسال شده است، اظهار کرد: گرچه در سال‌های گذشته برای تدوین سند راهبردی هزینه می‌شده و ما اعتراضی هم به آن نداریم، اما ما این کار را وظیفه خود دانسته و هیچ هزینه‌ای برای آن صرف نشده است.

    وی افزود: این سند به 31 استان و 32 سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال شده تا آن را در مقیاس استانی تعریف کرده و در دستور کار خود قرار دهند.

    به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت محمدرضا نعمت‌زاده - وزیر صنعت، معدن و تجارت - در تمامی بخش‌ها و جلسات تدوین این برنامه حضور داشته و باید درباره تمامی مسایل از جمله آمارها، مطالب و موضوعات فنی قانع می‌شدند.

    ابویی درباره ضمانت اجرایی این برنامه، گفت: ضامن اجرایی این برنامه، خود برنامه است چراکه اگر برنامه به لحاظ علمی، فنی، تجربی و امکان‌پذیری رعایت شده باشد ضمانت اجرایی خواهد داشت.

    وی با بیان اینکه برنامه راهبردی برای ضمانت اجرایی لزوما قانون نمی‌خواهد، اظهار کرد: ضامن اجرای این برنامه اراده ملی است و همه ما باید به آن وفادار باشیم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به صنایع اولویت‌دار منتخب در برنامه راهبردی وزارتخانه ادامه داد: هفت صنعت خودرو، فولاد، نساجی و پوشاک، سیمان، تایر و تیوب، لوازم خانگی و صنعت کاشی و سرامیک به عنوان صنایع اولویت‌دار منتخب مشخص شده و برنامه راهبردی برای ارتقای آن‌ها به طور کامل تعریف شده است.

    برچسب ها