عصر خودرو

رییس سازمان کشتیرانی هند خبر داد؛

سرمایه‌گذاری مشترک ایران و کشورهای اجلاس شانگ‌های با لغو تحریم‌ها

عصر بازار- رییس سازمان کشتیرانی هند گفت: از زمانی که ایران با کشورهای آسیایی عضو اجلاس شانگهای روابط تنگاتنگی برقرار کرده و سعی میکند وارد بازار ها شود فرصت های متعددی برای سرمایه گذاری مشترک با ایران فراهم شده است.

سرمایه‌گذاری مشترک ایران و کشورهای اجلاس شانگ‌های با لغو تحریم‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایلنا، شرکت کشتیرانی هند، بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی این کشور در گفت‌وگوهایی که با سازمان کشتیرانی ایران داشته قرار است گرافیک جدیدی برای تجارت‌هایشان ترسیم کنند.

    این سرمایه‌گذاری مشترک بین دو شرکت که برای چهل سال برقرار بوده، در طول سال‌های تحریم متوقف شده بود، اما امروز فرصت‌های تجاری بین دو شرکت دوباره برقرار شده است.

    به گفته «شینا» رییس سازمان کشتیرانی هند، از زمانی که شریک توافق تجاری  آنها ایران با کشورهای آسیایی عضو اجلاس شانگهای روابط تنگاتنگی برقرار کرده و سعی می‌کند وارد بازارها شود، برنامه‌های متعددی نظیر بهترین مسیر تانکر بین ایران و هند و کانتینرهای تجاری از هند به ایران وجود دارد.

    او همچنین ادامه داد: ایران به تنهایی اقتصاد بزرگی دارد و دومین صادر کننده نفت جهان است. فرصت‌های تجاری با ایران برای کشورهای اجلاس شانگهای بسیار بزرگ است. علاوه بر این روابط ایران و کشورهایی نظیر قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان بسیار قوی است و ما نیز می‌توانیم از این بازارها از طریق سرمایه‌گذاری‌های مشترک بهره ببریم.

    رییس سازمان کشتیرانی هند گفت: هر سرمایه‌گذاری مشترکی نیاز به دو تا سه سال زمان دارد تا به بهره‌برداری و سوددهی برسد. با باز شدن خطوط تجاری با ایران سایر بازیگران جهانی نیز فرصت‌های تجارت در منطقه را در خواهند یافت، اما برای کشورهای اجلاس شانگهای به لطف این سرمایه‌گذاری‌های مشترک امتیازهای بیشتری در پی خواهد داشت.

    برچسب ها