عصر خودرو

رئیس کل سازمان خصوصی سازی:

نگاه تعهدی جایگزین درآمدزایی در واگذاریهای دولت می‌شود

عصر بازار- رئیس کل سازمان خصوصی سازی از فروش بنگاههای دولتی، ساماندهی سهام عدالت، جایگزینی نگاه تعهدی بجای درآمدزایی در واگذاریها، وصول مطالبات معوق و سرسیدشده و بازرسی ویژه از شرکتهای واگذار شده بعنوان مهمترین برنامه های این سازمان برای پیگیری و اجرا یاد کرد.

نگاه تعهدی جایگزین درآمدزایی در واگذاریهای دولت می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پوری حسینی بعدازظهر دیروز در مجمع سالیانه سازمان خصوصی سازی در خصوص عملکرد این سازمان در سال 94 گفت: در سالی که گذشت 84 شرکت دولتی به ارزش کل پایه 112 هزار و 569 میلیارد ریال برای واگذاری قیمتگذاری شدند.

    رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که پارسال اقدام به عرضه 230 بنگاه به ارزش 137 هزار و 987 میلیارد ریال کردیم افزود: از این تعداد، 48 شرکت به ارزش 37 هزار و 329 میلیارد ریال به فروش رسید.
    وی همچنین با اشاره به این که از واگذاریهای انجام شده در سال گذشته، حدود 81 درصد واگذاریها به ارزش 30 هزار و 60 میلیارد ریال فروش سهام به عموم مردم بوده است گفت: در مجموع از زمان تاسیس سازمان خصوصی سازی در سال 80 تاکنون، 1418 هزار و 256 میلیارد ریال سهم دولتی واگذار شده که از این میان 1026 هزار و 448 میلیارد ریال تا پیش از دولت یازدهم بوده است و 391 هزار و 809 میلیارد ریال نیز مربوط به دولت یازدهم بوده که 38 درصد کل واگذاریها در 15 سال گذشته را دربرمی گیرد.
    پوری حسینی در ادامه با اشاره به تاثیر فضای پسابرجام بر روند واگذاریهای دولت اذعان داشت: در این مدت اقدامات مناسبی توسط سازمان خصوصی سازی در راستای بازاریابی و جذب سرمایه خارجی انجام شده است، به طوری که در دوران پسابرجام جلسات مشترکی را با سرمایه گذارانی از کشورهای ایتالیا، لبنان، آلمان، هند، مجارستان، ژاپن، هند و روسیه جهت معرفی فرصتهای سرمایه گذاری به خارجیان داشته ایم.
    رئیس کل سازمان خصوصی سازی همچنین در خصوص تکالیف قانونی این سازمان در راستای نظارت بر عملکرد شرکتهای در حال واگذاری و واگذار شده تصریح کرد: اقداماتی مانند ثبت تغییر اساسنامه، فروش، اجاره، ترهین و توثیق داراییها، اخذ تسهیلات بانکی، ثبت افزایش سرمایه، ثبت مصوبات مجامع عمومی شرکتها و ثبت صورتجلسات هیات مدیره از جمله اقداماتی است که شرکتهای در حال واگذاری و واگذار شده باید با کسب اجازه از سازمان خصوصی سازی نسبت به انجام آنها اقدام کنند.
    وی در خصوص برنامه های آتی این سازمان نیز گفت: فروش بنگاههای دولتی باقیمانده، ساماندهی سهام عدالت، جایگزینی نگاه تعهدی بجای درآمدزایی در واگذاریها، وصول مطالبات معوق و سرسید شده و بازرسی ویژه از شرکتهای واگذار شده به صورت بلوکی از مهمترین اقدامات این سازمان در سالجاری برای پیگیری و اجرا هستند.

    برچسب ها