عصر خودرو

حمایت ایران از ایجاد توازن در بازار نفت;

موضع ایران برای رسیدن به سهمیه پیش از تحریم عادلانه است

عصر بازار- معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان این که ایران از هر تصمیمی برای ایجاد تعادل در بازار نفت حمایت می کند، افزود: ایران زمانی می تواند در این زمینه همکاری کند که به سهمیه پیش از تحریمها برسد.

موضع ایران برای رسیدن به سهمیه پیش از تحریم عادلانه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایلنا، امیرحسین زمانی نیا روز  پس از دیدار بیژن زنگنه، وزیر نفت با نورالدین بو طرفه، وزیر انرژی الجزایر در جمع خبرنگاران محورهای مذاکره امروز را مسائل مربوط به اوپک، همکاری های دو جانبه در زمینه پتروشیمی و ال ان جی عنوان و اظهار کرد: ایجاد تعادل در بازار و تبادل نظر درباره نشست غیررسمی کشورهای عضو غیرعضو اوپک در حاشیه نشست مجمع بین المللی انرژی (IEF) و همچنین قیمت نفت از دیگر محورهای این دیدار بود.

    وی با اشاره به این که الجزایر کشوری پیشرفته در زمینه ال ان جی است و از سال ١٩٦٤ وارد بازار این محصول شده است، تصریح کرد: این کشور اکنون سالانه 30 میلیون تن ال ان جی به بازار اروپا صادر می کند و ٢ کشور در این زمینه می توانند با هم همکاری کنند.

    زمانی نیا به برنامه الجزایر برای اجرای پروژه های پتروشیمی در این کشور اشاره کرد و با بیان این که ایران بعنوان یکی از بزرگترین کشورهای در زمینه صنعت پتروشیمی می تواند به این کشور کمک کند، افزود: قرار شد مذاکرات در این زمینه از سوی شرکتهای تابعه وزارت نفت و کارشناسان ادامه یابد و برنامه ای برای همکاری میان دو کشور آغاز شود.

    معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان این که الجزایر از نظر سیاسی و انرژی  یکی از کشورهای مهم برای ایران است، گفت: به این دلیل امروز مذاکرات خوبی انجام شد و وزیران ٢ کشور استقبال خوبی برای ادامه همکاری ها داشتند.

    زمانی نیا درباره دیدگاه های ٢ کشور در باره نشست غیر سرمی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در حاشیه نشست مجمع بین المللی انرژی هم با بیان این که حدود 90 درصد بودجه الجزایر از درآمد نفت و گاز است و این کشور تحت فشار زیادی به دلیل قیمت پایین نفت قرار دارد، اظهار کرد: البته این کشور پیشنهادهای برای ایجاد تعادل در بازار نفت ارائه داد تا قیمت نفت به صورت منطقی پیش برود.

    وی با تاکید بر این که ایران زمانی می تواند برای ایجاد تعادل در بازار نفت همکاری کند که به سهمیه قبل از تحریمها خود برسد از حمایت وزیر نفت ایران از پیشنهاد الجزایر برای تعادل در بازار نفت خبر داد و افزود: به طور طبیعی اگر کشوری بخواهد با حداکثر ظرفیت تولید کند تعادلی در بازار به وجود نمی آید.

    معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت موضع ایران برای تعادل در بازار نفت را عادلانه و قابل دفاع دانست و در این زمینه به سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اشاره کرد و افزود: رئیس جمهوری روسیه به تازگی در گفتگویی با شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد که قابل توجیه نیست که ایران بخواهد بلافاصله پس از تحریمها تولید خود را محدود کرد و از افزایش تولید و صادرات نفت ایران حمایت کرد.

    زمانی نیا به بازگشت نظام سهمیه بندی در اوپک اشاره کرد و با بیان این که نظام سهمیه بندی به دلیل افزایش تولید بی رویه برخی از کشورها از بین رفت، افزود: البته باید راه حلی برای احیای نظام سهمیه بندی پیدا کرد تا اوپک از این حالت بیرون آمده و به یک سازمان تصمیم گیر بدل شود.

    وزیران کشورهای عضو اوپک قرار است در حاشیه اجلاس مجمع بین ‎المللی انرژی که از ٢٦ تا ٢٨ سپتامبر (پنج تا هفت مهرماه) در الجزایر برگزار می شود، به طور غیررسمی گرد هم آیند.

    برچسب ها