عصر خودرو

با تامین بیش از ۶۲ درصد گاز کشور؛

فرآورش ۵۸ میلیارد مترمکعب گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی

عصر بازار- مجتمع گاز پارس جنوبی در ۵ ماه امسال، ۷۷ میلیون بشکه میعانات گازی تولید کرده که از این میزان، بیش از ۶۲ میلیون بشکه از طریق کشتی صادر و ۱۶.۱ میلیون بشکه نیز به پتروشیمی برزویه ارسال شده است.

فرآورش ۵۸ میلیارد مترمکعب گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایلنا، مسعود حسنی مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی، با بیان این‌که کارنامه‌ی درخشان مجتمع سبب افتخار و سربلندی کشور شده است گفت: هم‌اکنون این مجتمع تامین کننده بیش از 62 درصد گاز کشور بوده که این دستاورد با تلاش نیروهای توانمند مجتمع گاز پارس جنوبی محقق شده است.

    مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه با اشاره به فراورش گاز این مجتمع در پنج ماه امسال افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی در بازه زمانی یاد شده، 58.6 میلیارد متر مکعب گاز فرآورش و 47 میلیارد متر مکعب گاز شیرین را به خط سراسری تزریق کرده است.

    وی ادامه داد: در پنج ماه امسال، 77 میلیون بشکه میعانات گازی در سطح مجتمع تولید شده که از این میزان بیش از 62 میلیون از طریق کشتی صادر و 16.1 میلیون بشکه نیز به پتروشیمی برزویه ارسال شده است.

    به گفته‌ی حسنی، در بازه زمانی یاد شده، بیش از یک میلیارد متر مکعب گاز شیرین به پتروشیمی پارس ارسال شده است.

    وی با اشاره به اتان تولیدی مجتمع اعلام کرد: اتان تولیدی در پنج ماه امسال، 887 تن بوده که به پتروشیمی‌های جم، کاویان و مروارید ارسال شده است.

    مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: از دیگر تولیدات این در پنج ماه امسال 206 هزار تن گوگرد دانه بندی شده می باشد که در همین بازه زمانی 261 هزار تن طی 8 مرحله بارگیری و صادر شده است.

    این مقام مسئول در ادامه به برنامه‌های این شرکت همسو با کاهش آلایندگی‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه بیش از 117 طرح در پنج پالایشگاه مجتمع تعریف شده است.

    حسنی با اشاره به آغاز عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های مجتمع عنوان کرد: در پنج ماه امسال، عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های اول، چهارم، پنجم، ششم و نهم با موفقیت به پایان رسیده و هم‌اکنون تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم با تلاش کارکنان در حال اجرا است.

    مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه چشم انداز مجتمع گاز پارس جنوبی در افق 1404، " سرآمد در عملیات، رقابت‌پذیری در تراز جهانی" ترسیم شده است، افزود: ماموریت این شرکت ارزش‌آفرینی حداکثری از منابع گازی منطقه از طریق پالایش گاز طبیعی و تولید محصولات جانبی همراه با توسعه‌ى خدمات فنی دانش محور است.

    حسنی گفت: در سایه‌ى همدلی و اتحاد، کارکنان و متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی با سرعت به تولید پایدار گاز ادامه خواهند داد.

    برچسب ها