عصر خودرو

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد:

پایان اشباع بازار نفت در سال ۲۰۱۷

عصر بازار- رئیس آژانس بین‎المللی انرژی اعلام کرد عرضه مازاد نفت در بازارهای جهانی، در سال آینده میلادی پایان خواهد یافت.

پایان اشباع بازار نفت در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، فاتح بیرول، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی، اعلام کرد با توجه به پایان تدریجی وضع کنونی اشباع بازار نفت، عرضه و تقاضای این کالا در سال 2017 میلادی به توازن می‌رسد.

    پیش از این، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماه اوت خود اعلام کرده بود در نیمه دوم سال 2016 میلادی، فاصله عرضه و تقاضای نفت به تدریج رو به کاهش خواهد گذاشت.

    بیرول گفت: عرضه بیش از حد نفت به تدریج کاهش می‌یابد و توازن میان عرضه و تقاضا در بازار نفت در سال 2017 میلادی به تدریج به توازن نزدیک می‌شود.

    به گفته وی، دو عامل مهمترین تأثیر را بازگشت توازن به بازار نفت خواهند داشت که نخستین آنها، کاهش 900 هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت از سوی کشورهای غیر عضو اوپک در سال جاری میلادی و دومین عامل، رشد یک میلیون و 400 هزار بشکه‌ای تقضای نفت جهان است.

    به گزارش رویترز، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی گفت: برآورد ما کمی بیش از دیگر نهادهاست، زیرا نسبت به رشد تقاضای اروپا و کشورهای در حال توسعه آسیا، خوشبین‌تر هستیم.

    با این همه، بیرول اعلام کرد کاهش سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی نفت و گاز نگران‌کننده است، زیرا موجب افزایش نوسان در قیمتها خواهد شد

    برچسب ها