عصر خودرو

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

خروج محصولات پتروشیمی از بورس راه دلالان را باز می کند

حمایت قاطع مجلس از بورس کالا

عصر بازار- عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه عرضه محصولات پتروشیمی در بورس برای جلوگیری از ایجاد رانت است، گفت: تلاش ها برای خروج محصولات پتروشیمی از بورس، تحت فشار دست‌اندرکارانی است که از شفافیت معاملات بورس کالا متضرر شده اند.

خروج محصولات پتروشیمی از بورس راه دلالان را باز می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، غلامرضا شرفی با بیان اینکه برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید سیاست گذاری ها منطقی باشد و برای سیاست گذاری درست نیز باید در چهارچوب و الویت ها قدم برداشت، گفت: از بازاری همچون بورس کالای ایران که شفافیت و رقابت در آن تعریف شده و شاخص های اقتصاد مقاومتی در آن یافت می شود، باید در راستای پیشرفت، تعالی و رفاه بهره ‌بیشتری برد.

    نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، معامله محصولات پتروشیمی خارج از بورس کالا را تضعیف پایه های اقتصاد معرفی کرد و افزود: تضعیف این صنعت به دلیل نقش مهم آن در اقتصاد، زمینه‌ساز تاثیر منفی بر رشد اقتصادی خواهد بود.

    *فروش محصولات پتروشیمی خارج از بورس کالا موجب افزایش غیرمنطقی قیمت ها می شود

    شرفی با بیان اینکه بورس‌ها موجب شفافیت، رقابت و عدالت در بازار می‌شوند، ادامه داد: اگر محصولات پتروشیمی خارج از بورس کالا به فروش برسد، راه دلالان مجددا مانند گذشته باز شده که دراین صورت موجب افزایش غیرمنطقی قیمت ها می شود.

    وی با بیان اینکه انجام هر تصمیم مهمی در اقتصاد، نیاز به عقبه های فکری دارد، یادآور شد: در این بین اگر عده قلیلی برای خروج پتروشیمی از بورس کالا تلاش می کنند، نشانه مخالفت با شفافیت و سنگ اندازی در مسیر دستیابی به اهداف بالاتر در صنعت پتروشیمی است.

    *عرضه محصولات پتروشیمی در بورس برای جلوگیری از ایجاد رانت است

    شرفی افزود: عرضه محصولات پتروشیمی در بورس به‌منظور جلوگیری از ایجاد رانت درحال حاضر بهترین گزینه است و تنها باید سعی شود مشکلات فعلی را رفع کرد.

    وی با اشاره به تلاش و اقدامات مجلس برای جلوگیری از خروج محصولات پتروشیمی از بورس، ادامه داد: قطعا مجلس پشتیبان شفافیت خواهد بود و از بورس کالا حمایت خواهد کرد، در گذشته نیز مجلس برای خارج کردن محصولات پتروشیمی از بورس به این افراد هشدار داده بود.

    *متضرران از شفافیت بورس برای خروج محصولات پتروشیمی از بورس تلاش می کنند

    شرفی تصریح کرد: تلاش‌هایی که برای خروج محصولات پتروشیمی از بورس صورت می‌گیرد، تحت فشار دست‌اندرکارانی است که از شفافیت معاملات بورس کالا متضرر شده اند.

    شرفی با تاکید بر اینکه اگر در بورس کالا کم و کاستی‌هایی دیده می‌شود، باید ازسوی فعالان و مسوولان مربوطه مرتفع شود، افزود: این کاستی‌ها،عامل بهم ریختن نظم بازار نیست و باید با حمایت از سازوکار بورس، زمینه تامین نیاز آسان تولیدکنندگان به مواد اولیه را فراهم کنند.

    *سکوت در مقابل ضایع شدن حق تولیدکنندگان جایز نیست

    وی ادامه داد: اقتصادمقاومتی شاه کلید برنامه های اقتصادی دولت است و تاکید مقام معظم رهبری براین رویکرد تمامی اقشار جامعه بالاخص بازارهای مالی را موظف می کند تا دراین راه قدم بردارند.

    عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درپایان با بیان اینکه از مسئولان انتظار می رود در دوران پسابرجام زمینه شفافیت اقتصادی و جذب سرمایه گذاران خارجی را فراهم کنند، عنوان کرد: اگر عده ای می خواهند در برابر حقی که قرار است از تولیدکنندگان و اقتصاد ملی ضایع شود سکوت کنیم، سخت در اشتباه هستند و باید از همه توانایی، فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور برای شکوفایی اقتصاد و مهار و کنترل بازار و مدیریت تولید و دیگر شاخصه‌های اقتصادی استفاده کرد و جلوی رانت خواری افراد سود جو را گرفت.

    برچسب ها