عصر خودرو

وزیر نیرو:

زمینه های همکاری ایران و الجزایر در بخش برق بررسی شد

عصر بازار- وزیر نیرو گفت: ایران به دنبال تبادل تجربه در زمینه های ساخت، نگهداری و تعمیر تجهیزات نیروگاهی در بخش برق با الجزایر است و می تواند خدمات خود را مطابق با استاندارد روز جهان در اختیار این کشور قرار دهد.

زمینه های همکاری ایران و الجزایر در بخش برق بررسی شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از وزارت نیرو، حمید چیت چیان در نشست مشترک با «نورالدین بوطرفه» وزیر انرژی الجزایر ضمن تاکید بر لزوم خروج دو کشور از اقتصاد متکی بر نفت، اظهار داشت: زمانی که قیمت جهانی نفت بالا رفت، تکیه اصلی کشورهای نفتی از جمله ایران و الجزایر برای اجرای پروژه های عمرانی متکی بر درآمدهای نفتی بود، اما در زمان تحریم ها متوجه شدیم که نباید تنها به یک محصول تکیه کرد.
    وی تصریح کرد: ایران در سال های گذشته با تکیه بر توانمندی های داخلی بویژه در صنعت آب و برق، توانست تحریم ها را بدون حتی یک روز خاموشی پشت سر گذارد.
    چیت چیان افزود: ایران به دنبال تبادل تجربه در زمینه های ساخت، نگهداری و تعمیر تجهیزات نیروگاهی در بخش برق با الجزایر است و تضمین می کنیم که خدمات را با همان کیفیت و استانداردهای بین المللی در اختیار قرار دهیم.
    وزیر نیرو گفت: تاسیس یک شرکت مشترک به عنوان مهندسی مشاور، ساخت تجهیزات برق، یا یک شرکت پیمانکاری برای اجرا و تعمیر نیروگاه های برق می تواند آغاز خوبی برای همکاری مشترک دو کشور باشد.

    ** ساخت 12 هزار مگاوات نیروگاه در الجزایر
    وزیر انرژی الجزایر در این نشست، برنامه های کشور متبوعش را در سال های آینده تشریح کرد و گفت: الجزایر در زمینه برق برنامه خاصی دارد و این برنامه هر 10سال بازنگری می شود.
    نورالدین بوطرفه برنامه ساخت 12 هزار مگاوات نیروگاه جدید در الجزایر را مهم دانست و افزود: این پروژه قرار است تا سال 2022 به پایان برسد؛ موضوعی که می تواند فرصت خوبی برای مشارکت ایران و الجزایر باشد.
    وی افزود: الجزایر برنامه ای برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر دارد و اینک در حال برگزاری مناقصه در این زمینه است و از ورود شرکت های ایرانی به این مناقصه ها استقبال می کند.
    وزیر انرژی الجزایر پیشنهاد کرد، دو کشور به تشکیل یک کمیسیون مشترک از شرکت ها اقدام کنند تا این کمیسیون با ارزیابی پروژه ها، چشم انداز مناسبی را برای همکاری دو طرف در زمینه انرژی فراهم کنند.
    به گفته وی اقتصاد کنونی الجزایر در شرایط خوبی نیست و دولت در پی آن است تا با سرمایه گذاری در بخش نیرو و صنعت از وضعیت کنونی خارج شود.
    حجم مناسبات اقتصادی ایران و الجزایر در سه ماه نخست پارسال 769 هزار دلار بود و کل این رقم شامل صادرات ایران به الجزایر می شود.
    به گفته رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سهم ایران از بازار الجزایر فقط پنج میلیون و 90 هزار دلار معادل حدود 9 هزارم درصد از کل واردات این کشور است.
    وی یادآورشد: ظرفیت های موجود ایران، این مقدار قابلیت افزایش 1.5 درصدی معادل 830 میلیون دلار را دارد و با توجه به توافق های انجام شده، تا سطح حداقل یک میلیارد دلار قابلیت افزایش دارد.

    برچسب ها