عصر خودرو

وزیر انرژی الجزایر:

قیمت ۵۰ دلار برای هر بشکه نفت پذیرفتی نیست

عصر بازار- وزیر انرژی الجزایر پس از دیدار با وزیر نفت کشورمان گفت: قیمت ۵۰ دلار برای هر بشکه نفت پذیرفتی نیست و در این باره گفت وگو خواهیم کرد.

قیمت ۵۰ دلار برای هر بشکه نفت پذیرفتی نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، نورالدین بوطرقه در جمع خبرنگاران درباره گفت وگوی خود با بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان اظهار کرد: من ملاقاتی با آقای زنگنه داشتم و درباره نشست آتی اوپک که قرار است در الجزایر برگزار شود، بحث کردیم و بازار نفت و موقعیت بازار نفت از مباحث بین ما در این جلسه مشترک بود.

    وی درباره این که قیمت پیشنهادی شما برای هر بشکه نفت چیست، عنوان کرد: آنچه نظر اعضای اوپک است قیمت بین 50 تا 60 دلار است و قیمت 50 دلار برای هر بشکه نفت پذیرفتی نیست.

    وزیر انرژی الجزایر تاکید کرد: به همین دلیل ما گفت وگو ها و تلاش های خود را برای رسیدن به یک قیمت نهایی و توافقی که بین اعضای اوپک حاصل خواهد شد ادامه خواهیم داد و یکی از مباحث اصلی ما در نشست آتی همین مسئله است.

    وی در پاسخ به این سوال که با توجه به ملاقات شما با وزیر نفت ایران در خصوص برگرداندن تعادل به بازار و این که نظر آقای زنگنه در این زمنیه چه بوده است ، اظهار کرد: من و آقای زنگنه با هم ملاقات و گفت و گویی داشتیم و درباره نشست غیر رسمی آتی اوپک که به میزبانی الجزایر برگزار می شود، با هم مذاکره کردیم.

    وی درباره این که آیا برای هر بشکه نفت 60 دلار پیشنهاد شده، این مساله صحت دارد یا نه؟ ادامه داد: ما در خصوص بازار نفت و نتیجه نشست آتی اوپک ، با هم مذاکره کردیم. اعضای اوپک برای رسیدن به قیمت 50 تا 60 دلار تلاش می کنند و ما برای رسیدن به یک قیمت توافقی و نیز هماهنگی اعضای اوپک در این ارتباط درخواست داده ایم.

    وزیر انرژی الجزایر همچنین در پاسخ به این سوال که قیمت منطقی و مناسب برای هر بشکه نفت در بازارهای جهانی چه رقمی است و پیشنهاد شما در این رابطه چیست؟ گفت: قیمت نفت به فاکتورهای بسیاری از جمله به میزان تولید و سهام و نیز میزان سرمایه گذاری که در این ارتباط صورت می گیرد؛ بستگی دارد.

    وی ادامه داد: این واضح است که قیمت 50 دلار در هر بشکه برای اعضای اوپک پذیرفتنی نیست. برای احیای سرمایه گذاری در بخش های مختلف و نیز برای توسعه نفتی قیمتی مناسب است که مفید ،سودآور و اطمینان اعضای اوپک را در بر داشته باشد.

    وی در خصوص این که نتایج نشست آتی چه خواهد بود، گفت: نتیجه مثبتی در برخواهد داشت. تمام اعضا در نشست آتی حضور دارند و ایران هم یکی از اعضاست. آقای زنگنه در انجمن بین المللی انرژی حضور خواهد داشت و در هر حال ایران یکی از نقش های اصلی را در این ارتباط ایفا خواهد کرد.

    وزیر انرژی الجزایر افزود: در نشست آتی الجزایر شرایط برای رسیدن به یک قیمت توافقی فراهم است و لذا حضور تمام اعضا در این نشست مهم است.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران در نشست آتی با دیگر اعضای اوپک برای رسیدن به یک قیمت توافقی هماهنگ خواهد بود، گفت: این به نظر ایران بستگی دارد و این که توافق به چه میزان خواهد شد من نمی توانم به این سوال پاسخی دهم و باید این را از مقامات ایران پرسید.

    نشست غیر رسمی آتی اوپک بیست و ششم تا بیست و هشتم سپتامبر برابر با 5 تا 7 مهر در الجزایر برگزار می شود.

    این نشست در حاشیه مجمع جهانی انرژی برگزار خواهد شد.

    برچسب ها