عصر خودرو

همه چشم ها به هیئت تطبیق دوخته شده

یک قدم مانده تا اجرای مدل جدید قراردادهای نفتی ایران

عصر بازار- اصلاحیه های مورد نظر دولت بر روی مدل IPC در طول هفته گذشته انجام شد و مدل جدید قراردادهای نفتی ایران پس از انجام آخرین دور اصلاحات، قرار است این هفته به هیئت تطبیق مصوبات دولت با مقررات در مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

یک قدم مانده تا اجرای مدل جدید قراردادهای نفتی ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، 5 روز پیش بود که «علی کاردر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از امضای نخستین قرارداد نفتی با مدل جدید قراردادهای نفتی ایران در هفته پایانی مهرماه خبر داد. در همین حال، هفته گذشته آخرین اصلاحیه های این مدل جدید که به IPC معروف است در دولت انجام شد.

    «غلامرضا منوچهری» معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ابتدای هفته گذشته در خصوص انجام آخرین اصلاحات بر روی IPC گفته بود: "امیدواریم در هفته جاری اصلاحیه های جدید در دولت به تصویب برسد و بازگشتی هم به مجلس خواهیم داشت و بعد (این مدل قراردادی) برای اجرا ابلاغ خواهد شد."

    اصلاحیه های مورد نظر دولت بر روی مدل IPC در طول هفته گذشته انجام شد و مدل جدید قراردادهای نفتی ایران پس از انجام آخرین دور اصلاحات، قرار است این هفته به هیئت تطبیق مصوبات دولت با مقررات در مجلس شورای اسلامی ارسال شود تا پس از بررسی هیئت تطبیق، در صورت نبود تعارض بین این مدل و قوانین کشور، مهر تأییدی بر آن زده شده و از سوی دولت برای اجرا ابلاغ شود.

    وزارت نفت مذاکرات با شرکت های خارجی را پیش از این آغاز کرده و قرار است نخستین قرارداد نفتی با مدل IPC بر روی میدان آزادگان جنوبی که یکی از میادین مشترک نفتی ایران با عراق است به امضا برسد. برنامه فعلی شرکت ملی نفت ایران برای واگذاری این پروژه نفتی، برگزاری مناقصه ای است که اعلام رسمی زمان های آن در پایان مهرماه صورت می گیرد.

    برچسب ها