عصر خودرو

فطانت به شایعه «دستکاری شاخص» پاسخ داد

صریحا تکذیب می‌کنم

عصر بازار- بحث درخصوص شاخص‌سازی در بورس از مدت‌ها پیش میان سهامداران رواج داشته است.طی مدت اخیر، به کرات دیده شد بازار به مدد رشد برخی نماد‌های بزرگ از افت باز ماند، اما نکته مهم رخوت و سستی بود که در بسیاری از صنایع به چشم می‌خورد.

صریحا تکذیب می‌کنم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد،  با وجود این، شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و روسای پیشین نیز در برنامه خود تاکید بسیاری بر این موضوع داشته‌اند که بازار تا حد امکان باید از این مکانیزم مخرب فاصله بگیرد. در این میان، برخی رسانه‌ها با شیطنت و دامن زدن به این موضوع فضایی را به وجود آورده‌اند که بیش از آنکه به نفع بازار سهام باشد، به ضرر آن است. در همین زمینه نیز روز گذشته یکی از خبرگزاری‌ها، با انتشار خبری به نقل از محمد فطانت، رئیس پیشین سازمان بورس فضای رسانه‌های بورسی را تحت‌الشعاع قرار داد. در گزارش این خبرگزاری به نقل از فطانت آمده است: شاخص‌سازی‌های صورت گرفته از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار اعمال می‌شود.

    در بخش دیگری از این گزارش به نقل از فطانت اضافه شده است که دستکاری شاخص عمدتا در بورس تهران صورت می‌پذیرد و برای پیگیری بیشتر باید مسوولان وقت پاسخ دهند. نکته قابل توجه آن است که برخی رسانه‌های بورسی نیز بدون اطلاع دقیق از موثق بودن خبر اقدام به انتشار آن کردند. اما در واکنش به خبر منتشر شده، «دنیای اقتصاد» به سراغ رئیس سابق سازمان بورس رفت. فطانت ضمن اینکه این خبر را کذب محض دانست، گفت: بعد از پایان یافتن همکاری با سازمان بورس و اوراق بهادار، هیچ‌گونه مصاحبه‌ای درخصوص بازار سرمایه با خبرگزاری یاد شده و دیگر رسانه‌های بورسی انجام نداده‌ام.وی در ادامه می‌گوید: شیطنت برخی رسانه‌ها می‌تواند آسیب‌های بسیاری به همراه داشته باشد، بهتر آن است که رسانه‌ها به‌خصوص رسانه‌های بورسی به سمت توسعه هرچه بیشتر بازار حرکت کنند تا بتوانیم شاهد رشد اقتصاد کشورمان باشیم.وی در پایان بیان کرد: رسانه‌ها و سهامداران باید هوشیار باشند و به هر خبری که منتشر می‌شود اعتنا نکنند.

    برچسب ها