عصر خودرو

جلال‌پور:

اتاق بازرگانی فضای سیاسی نیست

عصر بازار- رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران و کرمان گفت: توصیه من به اتاق های کشور و کرمان این است که اتاق فضای سیاسی نیست بلکه اقتصادی است که باید با نگاه به توسعه و ظرفیت‌های اقتصادی و توجه به منافع نظام و منویات رهبری و منافع ملی در خط مقدم اقتصاد کشور گام بردارد.

اتاق بازرگانی فضای سیاسی نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محسن جلال‌پور در نشست رییس اتاق بازرگانی کرمان با مسئول بسیج اصناف کشور با بیان اینکه خواسته اصلی فعالان بخش خصوصی، اجرای 24 بند ابلاغیه اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: در مجلس نهم و دهم اعلام کردم اگر من در کشور تصمیم‌گیر بودم این ابلاغیه را به عنوان پایه اصلی اقتصاد ایران و برنامه ششم توسعه دنبال می‌کردم و اکنون جبران غفلتی که در سال های گذشته به این موضوع شده بسیار سخت است.

    جلال‌پور با اشاره به اینکه بند اول اقتصاد مقاومتی واگذاری کارها به مردم است، بیان کرد: قبل و بعد از انقلاب هر جا مردم به صحنه آمدند و به آنها اعتماد شد نتیجه مطلوب گرفتیم.
    وی ادامه داد: پایه اصلی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مردمی است و پایه اقتصاد مردمی حضور بسیج گونه مردم در اقتصاد است، بارها بیان شده آن اعتماد و باور لازم وجود نداشت تا اقتصاد مردمی عملی شود بلکه فقط در حد گفتار و سخنرانی و صحبت باقی ماند.

    او تصریح کرد: عجین شدن و تلفیق کارها توسط فعالان بخش خصوصی همراه با استفاده از ظرفیت بزرگ بسیج مردمی در کشور می تواند راهکار درست و مناسبی برای انجام کار باشد.

    رئیس سابق بازرگانی اتاق ایران و کرمان افزود: در مورد توسعه تمدن نوین اسلامی، بعد از برجام موقعیت حضور هیات های تجاری به وجود آمد که نتوانستیم از آن بهره لازم را ببریم؛ عمده کاری که باید انجام می شد معرفی شرایط جدید اقتصاد و وضعیت جمهوری اسلامی ایران و اقتصاد مقاومتی و تعریفی از فضایی که می توانیم در دنیا برای کار اقتصادی و مراوده و ارتباط اقتصادی ایجاد کنیم بود که این مطلب را در مذاکرات و رفت و آمدها عنوان کردم. سعی و تلاش من درتمام ملاقات‌ها این بود که به انها این مطلب را منتقل کنم که ایران دیگر یک کشور وارداتی صرف نیست و بدنبال سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی و روزامدکردن پایه های تولیدش است.

    وی افزود: در همه این ملاقات‌ها بر سه اصل اصلی اقتصادمقاومتی یعنی مردمی شدن اقتصاد، انتقال تکنولوژی و پایه گذاری اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری تاکید داشتم، اینکه شرایط جدید اقتصادی کشورمان را برای دنیا تبیین کنیم اصلی‌ترین اهداف ملاقات با هیات‌ها بود.

    جلال پور با بیان اینکه در بحث صادرات و تعریف فضای جدید ارتباط اقتصادی کشور باید از تجربه تجار و فعالان اقتصادی و توان مردم و فعالیت‌های همه افرادی که در این زمینه کار کردند بهره برد، افزود: اینکه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون در کنار هم بتوانند اهداف را دنبال کنند کار مبارکی است و همدلی و همراهی نیاز امروز کشور است.

    رئیس سابق اتاق ایران در رابطه با مدت حضورش به عنوان رئیس اتاق ایران در این مجموعه گفت: در اتاق ایران حجم کارها آنقدر زیاد بود که برخی مواقع به 10 درصد کارهای یک روز هم نمی‌رسیدم زیرا کارهای فراوان پیش بینی نشده بسیار بود، بر اساس آمارهای موجود، در 14 ماه حضور در اتاق ایران به اندازه تمام ادوار گذشته، هیات تجاری به اتاق ایران آمد و فعالیت جدی برای استفاده از این موقعیت  بر اساس اصول خودمان مد نظر بود.

    وی با اشاره به اینکه ایران کشوری با ایده و آرمان است و نمی تواند وابسته باشد و متکی به خود نباشد، اظهار کرد: سه میلیون نفر از فعالان صنف های مختلف در کشور با بازار داخل سر و کار دارند اما اعضای اتاق های بازرگانی ایران با رویکرد خارجی کار می کنند که بخش مرتبط با داخل کشور به اتاق اصناف و تعاون و بخش خارج کشور به اتاق بازرگانی بر می‌گردد.

    جلال پور، تصریح کرد: در 14 سال گذشته هدف ما در کرمان این بوده که با ارتباط گرم و صمیمی به اندازه توان خود برای اعتلای کشور، منویات رهبری و تصمیمات حاکمیت نظام پیش رویم و کوچکترین دریغ در این خصوص وجود نداشت.

    برچسب ها