عصر خودرو

فلز روی همچنان پیشتاز رشد قیمتی در بازار فلزات

عصر بازار- کارشناس بازار فلزات پایه گفت: روی در بین فلزات به لحاظ رشد قیمتی همچنان پیشتاز است.

فلز روی همچنان پیشتاز رشد قیمتی در بازار فلزات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، پرویز امانیان افزود : این فلز از جمله مهمترین و با ارزش ترین فلزات است که در صنایع مختلف به ویژه در ساخت آلیاژها و صنعت گالوانیزاسیون کاربرد های فراوانی دارد.
    وی همچنین اظهار داشت : فلزروی در ساختار اقتصادی هر کشور جهت تولید و تکمیل انواع فرآورده های صنعتی نقش اساسی دارد .
    کارشناس بازار فلزات پایه گفت : در هفته گذشته قیمت برخی فلزات پایه از قبیل مس، نیکل و آلومینیوم در سطح جهانی برمدار نزولی بوده است.
    وی در ادامه از افت 100 دلاری قیمت مس در هر تن خبر داد و افزود : کاهش یا افزایش قیمت مس برقیمت سایر فلزات به شدت تاثیر می گذارد.

    امانیان به قیمت های فلزات پایه در بورس فلزات لندن اشاره کرد و اظهارداشت: قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن یک هزار و 601 دلار در هر تن، مس چهار هزار و 602 دلار در هر تن، سرب یک هزار و 875 دلار در هر تن، روی دو هزار و 327 دلار در هر تن، نیکل 9 هزار و 725 دلار در هر تن و قلع 18 هزار و 880 دلار در هر تن است.
    وی با بیان اینکه قیمت قلع دربین فلزات پایه طی هفته گذشته بر مدار افزایشی بوده است، گفت : روی از حیث رشد قیمتی همچنان پیشتاز در بازار فلزات است.
    کارشناس بازار فلزات افزود: قیمت روی به دلیل کاهش عرضه این فلز در سطح دنیا روبه رشد است.

    وی تصریح کرد : بالاترین و ضعیف ترین رشد قیمتی در بین فلزات از ابتدای سال 2016 به ترتیب مربوط به روی و مس بوده است.
    امانیان در ادامه با اشاره به اینکه فلزات پایه در اقتصاد دنیا نقش بسیار مهمی دارد، یادآور شد: گروه صنعت فلزات اساسی با ایفای نقشی محوری در توسعه اقتصادی کشور، یک صنعت استراتژیک محسوب می شود.

    برچسب ها