عصر خودرو

دستیابی به تولید ۱۰.۳ میلیون تن فولادمحقق می شود

عصر بازار- مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: با بهره برداری از طرح های توسعه، ظرفیت تولید فولاد خام در گروه فولاد مبارکه به ۱۰.۳میلیون تن افزایش خواهد یافت.

دستیابی به تولید ۱۰.۳ میلیون تن فولادمحقق می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، بهرام سبحانی در جلسه کمیته مدیریت شرکت فولادمبارکه با اشاره به اهمیت حفظ سهم 50 درصدی تولید فولاد خام در کشور، گفت: برای فولاد مبارکه یک افتخار و مزیت است که پروژه های طرح وتوسعه وتولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالاتر به بهره برداری و تولید رسیده است.
    وی افزود: این موفقیت ها با روحیه جهادی، تلاش، همدلی وهمکاری در بین تمام سطوح فولاد مبارکه محقق شد.
    سبحانی با اشاره به پیچیدگی های زیاد راه اندازی اولیه ماشین ریخته گری شماره پنج، گفت: این پروژه با هماهنگی و برگزاری جلسات متعدد با چندین پیمانکار در زمینه های مختلف شروع به کار کرد و در کوتاه ترین زمان ممکن تولید آزمایشی این ماشین انجام شد.
    وی گفت: در این مرحله، مدیریت فولاد سازی وریخته گری مداوم به عنوان بهره بردار این پروژه، باید با انجام برنامه زمانبندی نسبت به افزایش ذوب و رفع مشکلات اقدام کنند .
    مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به مزیت های این ماشین ریخته گری ،گفت: راه اندازی ماشین ریخته گری شماره پنج افزایش بهره وری 8 درصدی تولید ناحیه نوردگرم،را بهمراه دارد.
    وی توجه به ایمنی را در شرکت بسیار مهم و ضروری خواند و افزود: مدیران، سرپرستان و مسئولان در نواحی مختلف باید در مورد مسائل ایمنی نواحی حساسیت ویژه ای داشته باشند، و در مورد جابجایی نیروها درنواحی مختلف نیز باید آموزش های ایمنی و دستورالعمل های لازم به افراد ارائه شود.
    سبحانی با قدردانی از عملکرد گروه تعمیرات واحد گندله سازی، احیا مستقیم و مواد اولیه مدول C و D، و معاونت خرید، افزود: باتوجه به شرایط کسب وکار وکاهش قیمتها، با بازنگری در قراردادهای پیمانکاران،در معاونت خرید کاهش هزینه قابل ملاحظه ای برای شرکت به دست آمد.
    وی افزود: با کنترل موجودی انبارها و شناسایی کالاهای مازاد بر نیاز و تعیین تکلیف کالاهای راکد نیز اقدامات مؤثری در مدیریت بهتر بر نقدینگی وهزینه ها حاصل شد.
    مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست فولاد مبارکه در ابتدای این جلسه، با ارائه گزارشی، عملکرد مردادماه واحدهای مختلف شرکت در حوزه HSE را تشریح کرد.
    معاون بهره برداری و مدیران نواحی تولیدی نیز گزارشی از وضعیت شاخص های تولید و کیفیت در نواحی مختلف را ارائه کردند.
    معاونان مختلف شرکت فولاد مبارکه نیز گزارشی از عملکرد این شرکت در مردادماه 95، ارائه کردند.
    مجتمع فولاد مبارکه با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200هزار میلیارد ریال است.
    مجتمع فولاد مبارکه واقع در 75 کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای 35 کیلومتر مربع وسعت و 17 کیلومترمربع سالن تولید است.

    برچسب ها