عصر خودرو

یارگیری ایران در اوپک آغاز شد؛

ورود وزیر انرژی الجزایر به تهران

عصر بازار- در آستانه نشست غیر رسمی اوپک به میزبانی الجزیره، دور جدید گفتگوهای وزرای نفت و انرژی ایران و الجزایر دقایقی قبل پشت درهای بسته آغاز شد.

ورود وزیر انرژی الجزایر به تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در آستانه نشست غیر رسمی اوپک به میزبانی الجزیره و سفر قریب الوقوع دبیرکل نیجریه ای اوپک به تهران، دور جدید گفتگوها بین وزرای نفت و انرژی ایران و الجزایر به عنوان دو کشور بسیار نزدیک در اوپک در تهران آغاز شد.

    بیژن زنگنه وزیر نفت امروز پیش از آغاز گفتگوهای خود با «نورالدین بوطرفه» وزیر انرژی الجزایر با بیان اینکه رابطه ایران و الجزایر در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درازمدت، پایدار و استراتژیک است، گفت: ایران و الجزایر علاوه بر همکاری در اوپک می توانند روابط ٢ جانبه خود را در حوزه نفت، گاز و انرژی و دیگر بخشها توسعه دهند.

    این عضو کابینه دولت یازدهم در آستانه برگزاری نشست غیر رسمی اوپک در الجزیره خطاب به وزیر انرژی الجزایر، اظهار داشت: الجزایر، ایران را به عنوان وطن دوم خود بداند.

    «نورالدین بوطرفه» وزیر انرژی الجزایر نیز در این دیدار با تائید سخنان زنگنه درباره این که، ایران وطن دوم الجزایر است، تاکید کرد:  ارتباطات ایران و الجزایر در چارچوب سازمان اوپک روابطه مستحکم و خوبی است.

    به گفته بوطرفه، الجزایر در دوران تحریم ایران همیشه پشتیبان و حامی ایران بوده است.

    دور جدید گفتگوهای ایران و الجزایر در آستانه نشست غیر رسمی اوپک از دقایقی قبل پشت درهای بسته در ساختمان وزارت نفت آغاز شده است.

    در همین حال امروز امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین‌الملل وزیر نفت از چگونگی اجرای طرح فریز نفتی، بررسی وضعیت بازار نفت و مشورت درباره چگونگی مدیریت قیمت نفت خام از مهمترین محورهای گفتگوی با دبیرکل اوپک در تهران نام برده و گفته است: ایران با حفظ منافع ملی، از هر اقدامی برای احیای قیمت‌ها و برقراری ثبات در بازار نفت حمایت می‌کند.

    برچسب ها