عصر خودرو

نخست‌وزیر جدید انگلستان به دنبال اقناع جهان؛

کار دشوار ترزا می در اجلاس G۲۰

عصر بازار- ترزا می برای اولین بار به‌عنوان نخست‌وزیر انگلستان، امروز به چین می‌رود تا در اجلاس G۲۰ شرکت کرده و نقش فعال این کشور درعرصه اقتصاد جهانی را علیرغم خروج از اتحادیه اروپا تثبیت کند.

کار دشوار ترزا می در اجلاس G۲۰
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، هدف اصلی می از سفر به چین اقناع دنیا درباره این مسئله است که انگلیس هنوز هم مایل به ایفای نقش خود درصحنه جهانی است و باوجود اجرایی شدن برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) همچنان به اقتصاد دنیا وابسته است.

    سفر می به چین و شرکت او در اجلاس G20 درواقع آزمونی برای اوست که نشان دهد چگونه می‌تواند دنیا را قانع سازد که هنوز انگلستان بازار خوبی برای کسب‌وکار است. می قرار است برای رهبرانی سخنرانی کند که بیشتر آن‌ها معتقد بودند خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، یک فاجعه برای انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی خواهد بود. او همچنین سعی می‌کند به دنیا اطلاع دهد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به نظم و ترتیب مقرر، اجرایی خواهد شد.

    ترزا می در این اجلاس با چهار رهبر جهان ملاقات خواهد داشت که کمک بزرگی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خواهند بود. یکی از این رهبران شی جین پینگ، رییس‌جمهور چین، باراک اوباما و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه و آخرین نفر نیز نارندرا مؤدی نخست‌وزیر هندوستان خواهد بود.

    ازآنجاکه ممکن است دولت می در خصوص قرارداد 18 میلیارد دلاری پروژه نیروگاه هسته‌ای هینکلی در انگلستان تحدید نظرکرده و از همکاری چین در این پروژه بهره نگیرد، جلسه ترزا می با شی جین پینگ بااین‌حال جلسه سختی خواهد بود. سفیر چین در انگلستان پیش‌ازاین هشدار داده بود که بیرون گذاشتن این کشور از پروژه احداث نیروگاه‌های هسته‌ای هینکلی، در این مقطع تاریخی بسیار مهم بوده و می‌تواند به اعتماد عمومی بین دو کشور لطمه بزند. بااین‌حال دولت ترزا می سعی دارد با کمترین خسارت، چین را از این پروژه بیرون بگذارد. دولت می اعلام کرده است که سعی دارد تمام جزییات این معامله را رصد کرده و تصمیم خود در این زمینه را در ماه جاری میلادی اعلام می‌کند. بااین‌وجود به نظر می‌رسد قرار است همکاری‌های دو کشور درزمینهٔ انرژی همچنان ادامه داشته باشد چراکه دولت می بر این عقیده است که رابطه دولت انگلستان و چین تنها بر پایه یک قرارداد انرژی تعریف نمی‌شود و امکان همکاری‌های گسترده‌تر در این زمینه وجود دارد. ترزا می عنوان کرده است که انگلستان به دنبال «عصری طلایی» در رابطه خود با چین است.

    می در این جلسات همچنین راجع به چگونگی روند خروج انگلستان از اتحادیه اروپا با همکاران خود در دیگر نقاط دنیا رایزنی خواهد کرد. او قصد دارد به دنیا اطمینان دهد که روند خروج از اتحادیه اروپا کمترین ضرر را به اقتصاد انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی خواهد زد.

    دیدار می با اوباما نیز حائز اهمیت است چراکه اوباما پیش‌ازاین اعلام کرده بود در صورت جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا، این کشور در آخرین رده فعالیت تجاری در این منطقه قرار خواهد گرفت. به همین دلیل به نظر می‌رسد گفت‌وگوهای می با اوباما نیز حائز اهمیت بالایی باشد. این دو قرار است راجع به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، قراردادهای تجاری بعدی، مسئله مبارزه با داعش و همچنین اوکراین با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو