عصر خودرو

یک مدیر بانکی خبرداد؛

آغاز اتصال برخی شعب بانکی به نظام پرداخت یورو

عصر بازار- مدیرعامل بانک سپه از آغاز اتصال برخی شعب بانکها به نظام پرداخت یورو خبرداد و گفت: افزایش سرمایه شعب خارجی بانکها با همکاری بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفته است.

آغاز اتصال برخی شعب بانکی به نظام پرداخت یورو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمدکاظم چقازردی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از آغاز اتصال برخی شعب بانکی به نظام پرداخت یورو خبرداد و گفت: شعبه‌های رم و پاریس این بانک به زودی به این سیستم متصل می‌شوند. این در حالی است که گشایش ایجاد شده پس از برنامه جامع اقدام مشترک رخ داده است.

    مدیرعامل بانک سپه افزود: همچنین طی ماههای گذشته افزایش سرمایه شعب خارجی بانکها، با همکاری بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفته و با همکاری این بانک، مجوزهای لازم از کشورهای میزبان به سرعت اخذ شده است. این در حالی است که پیش از اعمال تحریم‌ها، 25 درصد گشایش اعتبار اسنادی نظام بانکی از سوی بانک سپه انجام می شد و شعب خارجی این بانک در کشورهای فرانسه، ایتالیا و آلمان و انگلیس مراودات گسترده‌ای داشتند.

    وی شفافیت را ضلع سوم کار نظام بانکی دانست و تصریح کرد: ما کاملا ملزم به رعایت سودها هستیم و نمی‌توانیم یک سپرده را خارج از نرخ‌های بانک مرکزی تامین سود کنیم؛ این در شرایطی است که با کاهش نرخ سود، قیمت تمام شده پول نسبت به قبل کاهش یافته است.

    به گفته چقازردی، بانک مرکزی با ایجاد بازار بین بانکی درصدد بود که بانکهای دارای منابع مازاد، بتوانند منابع خود را با نرخ سود مشخص در اختیار سایر همتایان خود قرار دهند که در این راستا در وام دهی بین بانکی نیز فعال شده ایم.

    وی در خصوص صدور کارت‌های اعتباری عام و خرید کالای ایرانی نیز اظهار داشت: هم اکنون چند هزار کارت اعتباری صادر شده است و البته بنا بر این بود که 100 هزار کارت صادر شده و در اختیار مردم قرار گیرد که احتمالا با طرح کارت عام، ظرفیت‌های کار بیشتر خواهد شد.

    برچسب ها