عصر خودرو

افزایش ۳ درصدی در روز جمعه;

کاهش ۶ درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته

عصر بازار- درحالی‌که قیمت نفت در آخرین روز معاملات هفته گذشته حدود ۳ درصد رشد داشت و به ۴۶.۸۳ دلار در هر بشکه رسید اما طی هفته گذشته ۶ درصد افت قیمت را تجربه کرد که بیشترین رقم در ۵ هفته گذشته به شمار می‌رود.

کاهش ۶ درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، قیمت نفت در معاملات روز جمعه پس از گزارش ضعیف مشاغل آمریکا که دلار را تضعیف و کالاهای اساسی را تقویت کرد، نزدیک به 3 درصد افزایش یافت اما هفته را کاهشی به پایان برد.

    بر اساس گزارش مشاغل آمریکا، پس از 2 ماه متوالی افزایشی، رشد استخدام‌ها در ماه آگوست بیش از انتظار کند بود.

    با این حال، ارزش دلار در اواخر روز جمعه به علت تداوم احتمال افزایش نرخ بهره تقویت شد.

    همچنین ثابت ماندن تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا عامل دیگر تقویت قیمت نفت خام عنوان شده است.

    پس اینکه هفته گذشته تعداد دکل‌های نفتی آمریکا تغییر نکرد، تعداد دکل‌ها این هفته نیز تنها یک عدد افزایش یافت.

    به گفته یک سرمایه‌گذار پروژه‌های نفتی، «علی‌رغم افزایش ارزش دلار در روز گذشته، سپتامبر معمولا زمان ضعیفی برای نفت است چراکه تقاضا به علت رد شدن دوره پیک تابستانی کاهش می‌یابد. در نتیجه، اگر تعداد دکل‌های نفتی ثابت مانده است پس امسال با نفت حدود 50 دلاری به پایان می‌رسد.»

    هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.38 دلار افزایش 46.83 دلار فروخته شد؛ ارزش نفت برنت طی هفته گذشته 6 درصد کاهش یافت که بیشترین رقم در 5 هفته گذشته به شمار می‌رود.

    هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 1.28 دلار افزایش 44.44 دلار معامله شد. این نوع نفت طی هفته گذشته 7 درصد از قیمت خود را از دست داد که بیشترین میزان طی 8 هفته گذشته محسوب می‌شود.

    در ساعات اولیه معاملات روز جمعه در اثر اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با بلومبرگ که گفته بود از تلاش اوپک برای فریز تولید حمایت می‌کند، قیمت نفت افزایش یافت.

    هانس وان کلیف، اقتصاددان ارشد ای‌بی‌ان آمرو گفت: «قیمت نفت در هفته‌های آتی بی ثبات خواهد بود.»

    برچسب ها