عصر خودرو

بازار رو به بهبود نفت;

پیش‌بینی کاهش مازاد نفت در بازار جهانی تا پایان ۲۰۱۶+نمودار و جدول

عصر بازار- پیش‌بینی می‌شود در صورت تغییر نکردن میزان کل عرضه جهانی، میزان تقاضای جهانی نفت تا پایان سال ۲۰۱۶ بیشتر از عرضه شود.

پیش‌بینی کاهش مازاد نفت در بازار جهانی تا پایان ۲۰۱۶+نمودار و جدول
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در تحلیل هفتگی‌ای که موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی منتشر کرده جدولی شامل پیش‌بینی عرضه و تقاضا و موازنه بازار در سال 2016 منتشر شده که در آن آمارهای قابل توجهی وجود دارد.

    بر اساس این جدول که منبع آن آژانس بین‌المللی انرژی ذکر شده، در فصل دوم سال 2016 میزان تقاضای جهانی از کل عرضه جهانی نفت کمتر بوده است. با این حال پیش‌بینی می‌شود در صورت تغییر نکردن میزان کل عرضه جهانی، میزان تقاضای جهانی نفت تا پایان سال 2016 بیشتر از عرضه شود.

    طبق این آمارها در سال 2014 میزان تقاضای جهانی نفت 93.2 میلیون بشکه در روز در حالی بوده که میزان عرضه بیشتر و معادل 93.8 میلیون بشکه در روز بوده است.

    در سال 2015 نیز وضعیت به همین شکل بوده است. میزان تقاضای جهانی 94.8 میلیون بشکه در روز و میزان عرضه جهانی 96.6 میلیون بشکه در روز بوده است.

    با این حال در فصل نخست سال 2016 میلادی این اختلاف کمی کاهش یافته است. میزان تقاضای جهانی نفت 95.4 میلیون بشکه در روز و میزان کل عرضه جهانی 96.6 میلیون بشکه در روز بوده است.

    در فصل دوم سال 2016 نیز وضعیت بهتر شده و هرچند تقاضای جهانی 95.6 میلیون بشکه در روز بوده اما میزان کل عرضه جهانی نفت به 95.9 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    بر این اساس میزان تقاضای جهانی نفت در فصل سوم و چهارم سال 2016 میلادی نیز به ترتیب 97 و 96.3 میلیون بشکه در روز پیش‌بینی شده است.

     

    برچسب ها