عصر خودرو

دویچه بانک تحلیل کرد;

شوک انرژی در آمریکا به پایان رسید

عصر بازار- یکی از بزرگترین داستان‌های سال‌های اخیر در بخش انرژی ایالات متحده در حال رخ دادن است، اما «دویچه‌بانک» معتقد است بحران بخش انرژی آمریکا به پایان رسیده است.

شوک انرژی در آمریکا به پایان رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در میان سقوط قیمت نفت، صنعت معدن آمریکا در حال ریزش مداوم مشاغل خود است و از سال 2015 تاکنون دستمزدها در ایالات نفتی به شدت کمتر از دستمزدها در ایالات غیر نفتی بوده است. اما چند نشانه مثبت در سال‌های اخیر وجود داشته است.

     
    پس از بهبود قیمت نفت در فصل بهار، تعداد دکل‌های حفاری آمریکا در هفته‌های اخیر اندکی افزایش یافته است. دکل‌های حفاری داخلی از ماه جولای تا ماه آگوست در حدود 7.6 درصد افزایش داشته است. 
     
    علاوه بر این، نرخ بیکاری بخش انرژی به 5.4 درصد در ماه آگوست کاهش یافته که نسبت به نرخ 9.3 درصدی ماه جولای کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد. بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها، اشتغال در بخش انرژی نیز روندی رو به رشد به خود گرفته است.
     
    تورستن اسلاک، اقتصاددان بین‌الملل دویچه بانک اعلام کرد: اثرات منفی قیمت پایین نفت روی بخش انرژی آمریکا به پایان رسیده است. وی همچین در نمودارهایی اشتغال بخش انرژی و نرخ بیکاری در بخش انرژی را به نمایش کشید.

    البته گزارش اشتغال روز جمعه نشان داد که بیکاری در بخش معدن به کاهش خود ادامه داده است.

    در ماه آگوست اشتغال افتی 4 هزار نفری داشته که کمترین میزان در یک سال اخیر بوده است. این گزارش نشان داد که به طور کلی این افت در بخش معادن متمرکز بوده است؛ بخشی که صنعت نفت و به طور خاص حفاری نفت را شامل می‌شود.

    در حالی که شاخص‌های اقتصادی برای صعنت نتایج پیچیده‌ای را نشان می‌دهد، افت اشتغال در بخش معدن در ماه‌های اخیر متعادل بوده است.

    علاوه‌ بر این، نفت خام یکی از بدترین هفته‌های خود را از ژانویه تجربه کرده و در پایان هفته در حدود 7 درصد افت داشته است. در پایان هفته هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت معادل 44 دلار و 44 سنت معامله شد.

     

    برچسب ها