عصر خودرو

طرح دیوار مرزی ترامپ، اقتصاد مکزیک را به چالش می‌کشد؛

درآمد کارگران مهاجر مکزیکی بیشتر از فروش نفت

عصر بازار- طرح دیوار مرزی ترامپ بین آمریکا و مکزیک می‌تواند ضربه جبران ناپذیری به اقتصاد مکزیک وارد کند.

درآمد کارگران مهاجر مکزیکی بیشتر از فروش نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری "سی.ان.ان"، کشور مکزیک وابستگی اقتصادی بالایی به کارگران مهاجر در دیگر کشورها دارد. این کارگران عموما در آمریکا مشغول به کار هستند و سالانه مبلغی حدود 25 میلیارد دلار به جریان اقتصادی این کشور کمک می کنند. این در شرایطی است که این مبلغ از آنچه که مکزیک از صادرات نفت خود به دست می آورد، بالاتر است. 

    دولت مکزیک انتظار دارد مبلغ ارسالی کارگران مهاجر را به 28 میلیارد دلار در سال برساند. این در حالی است که چندی پیش دونالد ترامپ مخالفت خود را با حضور این مهاجران مکزیکی اعلام کرد و خواستار کشیدن دیواری مرزی بین مکزیک و آمریکا شد. با این حال، طی یک نظرسنجی که توسط کانال تلویزیونی لاتین یونیویژن منتشر شد، 80 درصد ساکنین مرزی مکزیک و آمریکا با طرح دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا، مبنی بر ساخت دیوار بین دو کشور مخالفت کردند. 

    در این نظرسنجی 727 پاسخ دهنده از مکزیک و 700 پاسخ دهنده از ایالات متحده شرکت کردند که درآن 86 درصد مکزیکی‌ها و 72 درصد آمریکایی‌ها با طرح ترامپ مخالفت کردند. بنابراین با توجه به درآمد بالای مکزیک از کارگران مهاجر در آمریکا، دیوار مرزی می تواند ضربه جبران‌ ناپذیری به بدنه اقتصادی جامعه مکزیک بزند.

    برچسب ها