عصر خودرو

پورابراهیمی مطرح کرد:

بورس ارز تاثیر مثبتی درعرضه و تقاضا دارد

عصر بازار: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نوسانات نرخ ارز، گفت: کشوری که دارای چند نرخی بودن ارز باشد در آن حوزه دچار فساد می شودکه با راه اندازی بورس ارز و همکاری بخش خصوصی می توان شاهد رونق اقتصادی بود.

بورس ارز تاثیر مثبتی درعرضه و تقاضا دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی، در خصوص نوسانات نرخ ارز و تک نرخی شدن آن، گفت: قاعدتا هر کشوری در اقتصاد خود به دنبال شفاف سازی است،به نظر من در کشوری که دارای چند نرخی ارز باشد آن کشور د ر آن حوزه دچار فساد می شود.

    نماینده مردم کرمان و راور درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم تا مسائل اقتصادی دارای اولویت باشند؛چراکه شاهد رانت‌های زیادی در واردات هستیم البته ما برای این حوزه راهکارهم داریم و معتقدیم منابع ارزی باید تعیین و مدیریت شده و دیگر اینکه ساختار نرخ ارز را درکشور جا بیندازیم.

    این نماینده مردم درمجلس نهم با اشاره به اینکه عضو شورای عالی بورس کشور است، تصریح کرد: در انتهای دولت سابق راه اندازی بورس ارز نهایی شد و وزارت اقتصاد هم آن را تعیین کرد؛ولی به دلیل برخی نگرانی های غیرمنطقی بانک مرکزی این کارعملیاتی نشد.

    پورابراهیمی ادامه داد: ما آماده هستیم تا مصوبه شورای بورس و جمع بندی آن را ارایه دهیم وبورس کشور راه بیفتد. راه اندازی بورس ارز تاثیر مثبتی درعرضه و تقاضا دارد و علاوه برحضور دولت می توانیم بخش خصوصی را هم وارد کنیم تا سرمایه گذاری‌های اقتصادی پویاتر شوند.

    عضوکمیسیون اقتصادی مجلس افزود: اخیرا شنیده‌ام که رئیس کل بانک مرکزی با این امر موافقت کرده و گفته که موافق راه اندازی بورس ارز است؛ماهم پیگیری می کنیم تا هرچه زودتر به یک نرخ واحد در ارزکشور دست یابیم.

    عضو شورای عالی بورس کشور با پرداختن به دیگر مزیت‌های تک نرخی شدن نرخ ارز،تصریح کرد: با تک نرخی شدن ارز دیگر شاهد فسادی دراین حوزه نخواهیم بود و با همکاری بخش خصوصی می توانیم بورس ارز را راه اندازی کنیم./

    برچسب ها