عصر خودرو

وزیر انرژی روسیه:

نقشه مسیر انتقال گاز به ترکیه احتمالا در ماه اکتبر آماده می شود

عصر بازار- «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه گفت، نقشه مسیرهای پروژه انتقال گاز روسیه از طریق ترکیه ترکیش استریم، احتمالا دراکتبر امسال آماده می شود و امضای تفاهم نامه میان دو کشور نیز در این زمینه چند ماه پس از آن صورت می گیرد.

نقشه مسیر انتقال گاز به ترکیه احتمالا در ماه اکتبر آماده می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  نواک در مورد رسیدن به توافق نهایی مسیر خط لوله گازی ترکیه افزود: هماهنگی سریعتر در مورد این موضوع به دو طرف بستگی خواهد داشت.
    وزیر انرژی روسیه ادامه داد: پیش بینی می کنیم که این اتفاق در اکتبر امسال تحقق یابد.
    خط لوله ترکیش استریم، گاز روسیه را با عبور از اعماق دریای سیاه به ترکیه و سپس به یونان منتقل خواهد کرد و این گاز پس از یونان به مناطق جنوبی اروپا انتقال خواهد یافت.
    خط لوله ترکیش استریم جایگزین خط لوله ساوث استریم شده است. پروژه ساخت خط لوله ساوت استریم، انتقال گاز سیبری روسیه به اروپا با عبور از کشور های بلغارستان، صربستان، مجارستان و در نهایت رساندن گاز به اتریش و ایتالیا را پیش بینی می کرد.
    طول این خط لوله انتقال گاز سه هزار و 600 کیلومتر در نظر گرفته شده بود. هزینه اجرای این پروژه نیز حدود 32 میلیارد یورو ارزیابی شده بود. ظرفیت انتقال گاز این خط لوله انتقال گاز در صورت نهایی شدن پروژه 63 میلیارد متر مکعب در سال تخمین زده شده بود. شرکت های گازپروم روسیه و انی ایتالیا از جمله مجریان عمده این طرح بوده اند.

    برچسب ها