عصر خودرو

رئیس کانون بانک‌های خصوصی :

بانک‌ها نامه‌ای درباره خروج سپرده‌ها به بانک مرکزی ننوشته‌اند

ادغام بانک‌های غیراستاندارد تا ۳ سال آینده

عصر بازار- رئیس کانون بانک‌های خصوصی درباره کفایت سرمایه پایین برخی بانک‌های خصوصی گفت: براساس الزامات جدید بانک مرکزی در صورت محقق نشدن نسبت ۸ درصد در بازه زمانی مشخص شده (سه سال) فرایند ادغام یا تملک در انتظار بانک خواهد بود.

بانک‌ها نامه‌ای درباره خروج سپرده‌ها به بانک مرکزی ننوشته‌اند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، کورش پرویزیان در پاسخ به  این سوال که آیا بانک‌ها در خصوص اثرات منفی کاهش نرخ سود سپرده به بانک مرکزی نامه‌ نوشته‌اند، اظهارداشت: کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی نامه‌ای درباره نرخ سود بانکی به بانک مرکزی ارسال نکرده‌اند.

    وی همچنین از احتمال ارسال نامه در این باره از سوی یک بانک یا چند بانک ابراز بی‌اطلاعی کرد.

    رئیس کانون بانک‌های خصوصی در خصوص کفایت سرمایه پایین برخی بانک‌های خصوصی، اظهارداشت: بانک مرکزی سیاست‌های مناسبی برای افزایش نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها در دست اجرا دارد و بخشنامه‌های آن هم ابلاغ شده است.

    وی ادامه داد: این برنامه جنبه‌های مختلفی را در برمی‌گیرد، به طوری که در صورت عدم تحقق نسبت 8 درصد در بازه زمانی مشخص شده (سه سال) فرایند ادغام یا تملک در انتظار بانک خواهد بود.

    پرویزیان با اشاره به ورشکستگی موسسات میزان و ثامن الحجج، تصریح کرد: ساماندهی این دو موسسه پس از ورشکستگی تجربه خوبی برای بانک مرکزی بود و از طرف دیگر این نهاد ناظر را در رعایت استانداردهای در سطح بانک‌ها جدی‌تر کرد.

    رئیس کانون بانک‌های خصوصی با اشاره به ضرورت افزایش کفایت سرمایه بانک‌ها، گفت: از سال 91 و 92 اغلب مساله کفایت سرمایه بانک‌ها جدی‌تر شده است و به همین دلیل در چند سال اخیر افزایش سرمایه در اغلب بانک‌ها انجام شده و همچنان در حال انجام است.

    وی افزود: برای بانک پارسیان هم مجوز افزایش سرمایه به 5 هزار میلیارد تومان را گرفته‌ایم و اگر سازمان بورس مجوز نهایی را صادر کند، این موضوع در مجمع عمومی بانک مطرح و تصویب خواهد شد.

    مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه افزایش سرمایه بانک به 5 هزار میلیارد تومان از محل آورده سهامدار و به صورت نقدی تامین می‌شود، تصریح کرد: کفایت سرمایه بانک پارسیان هم‌اکنون حدود 8 درصد است که به دنبال آن هستیم به 12 درصد برسد.

    برچسب ها