عصر خودرو

روزنامه ژاپنی نیکی خبر داد

احتمال سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری ژاپن در شرکت «روس نِفت» روسیه

عصر بازار- روزنامه نیکی نوشت احتمالا توکیو در حاشیه یک کنفرانس اقتصادی که در روسیه در حال برگزاری است سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای خرید ۱۰ درصد سهام «روس نِفت»، غول نفتی روسیه را به مسکو پیشنهاد خواهد کرد .

احتمال سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری ژاپن در شرکت «روس نِفت» روسیه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، روزنامه ژاپنی نیکی امروز نوشت توکیو همکاری گسترده‌ای در بخش انرژی روسیه را پیشنهاد خواهد کرد که می تواند شامل سرمایه‌گذاری نزدیک به 10 میلیارد دلاری در غول نفتی دولتی روسیه، روس نفت باشد.

    این گزارش در حالی منتشر می شود که شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در نظر دارد در حاشیه کنفرانس تجاری 2 روزه که در شهر ولادی‌وستوک برگزار می شود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کند.

    انتظار می رود که دو طرف با یکدیگر در مورد همکاری نزدیک تر در چنین بخش هایی نظیر انرژی و فناوری مذاکره کنند و توکیو امید دارد که روابط اقتصادی میان دو کشور تقویت و گشایشی در مناقشات چندین دهه‌ای ارضی دو کشور ایجاد شود.

    روزنامه نیکی گزارش داد وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن در نظر دارد تا از طریق شرکت دولتی نفت، گاز و فلزات ملی ژاپن، برای خرید 10 درصد سهام روس نفت، یک تریلیون ینی (9.7 میلیارد دلاری) سرمایه گذاری کند.

    به علاوه، ژاپن در نظر دارد تا با روسیه در تحقیقات مشترک پروژه‌های نفت و گاز در شرق سیبری و خاور دور روسیه همکاری کند. همچنین توکیو در جستجوی همکاری مشترک در تاسیسات برق نیروگاه هسته ای شماره یک فوکوشیما که در سال 2011 در اثر زمین لرزه خسارت دید، است.

    برچسب ها