عصر خودرو

نقش مناطق شمالی تهران در افزایش قیمت

جهش قیمت مسکن چطور رقم خورد؟

عصر بازار- رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک با بیان اینکه در جهش قیمتی که ۴ سال پیش در مسکن داشتیم، مناطق شمالی تهران سهم بیشتری داشتند، گفت: بازار مسکن متاثر از عوامل مختلف با رونق یا رکود مواجه می‌شود.

جهش قیمت مسکن چطور رقم خورد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حسام عقبایی در خصوص اینکه رکود بازار مسکن بیشتر در چه مناطقی از شهر تهران بوده است، اظهار داشت: رکود در همه نقاط شهر تهران یکسان بوده و اینطور نیست که در مناطق شمالی وضعیت بهتر یا بدتری نسبت به سایر نقاط مشاهده شود.

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک با بیان اینکه در بسیاری از موارد، حتی رونق بازار مسکن از خانه‌های کوچک و مناطق متوسط و رو به پایین شروع شده است، گفت: بازار مسکن هر بار متاثر از برخی موارد، با رونق و یا افزایش قیمت روبرو می‌شود و نمی‌توان همیشه یک نسخه واحد برای افزایش قیمت پیچید.

    وی با تاکید بر اینکه عوامل مختلفی بر افزایش قیمت مسکن تاثیر دارند، اظهار داشت: اما می‌توان گفت که در جهش قیمتی که 4 سال پیش داشتیم، سهم مناطق شمالی شهر تهران بیشتر بود؛ زیرا سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ، ساخت و ساز با قیمت‌های بالا را از این مناطق شروع کردند.

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور در خصوص تاثیر رکود مسکن بر عملکرد بنگاههای معاملات املاک، گفت: رکود فعلی بازار مسکن بر بنگاه‌های املاک تاثیر زیادی داشته است؛ اما اینطور نیست که تعداد زیادی از این بنگاه‌ها تعطیل شده باشد.

    وی با بیان اینکه روزانه 15 نفر وارد این صنف شده و درخواست مجوز می‌دهند، افزود: به همین تعداد هم تقریبا هر روز از این صنف خارج می‌شوند بنابراین ورودی و خروجی این شغل یکسان است و تفاوت زیادی ندارد.

    برچسب ها