عصر خودرو

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

کنسرسیوم ۳ بانک برای تامین نقدینگی صادرات محصولات کشاورزی به روسیه و منطقه CIS

جای شرکت‌‌های برگ صادراتی خالی است

عصر بازار- معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: متأسفانه تشکل‌هایی که بتوانند محصولات کشاورزی را برای فروشگاه‌های بزرگ روسیه جمع‌آوری و صادر کند نداریم و اکنون ۳ بانک برای تأمین نقدینگی محصولات صادراتی کشاورزان کنسرسیوم تشکیل داده‌اند.

کنسرسیوم ۳ بانک برای تامین نقدینگی صادرات محصولات کشاورزی به روسیه و منطقه CIS
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمدعلی طهماسبی در مورد آخرین وضعیت صادرات میوه ایرانی به بازار روسیه، گفت: شرایط اقلیمی ایران سبب شده است که در تولید بسیاری از انواع میوه مزیت داشته باشیم و طعم، رنگ و میزان قند موجود در آن در میوه ایرانی به مراتب بهتر از تولیدات سایر کشورهاست.

    وی به استعداد صادرات محصولات باغی از جمله پسته، زعفران،‌ گل محمدی و گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: انگور، کشمش و مرکبات نیز از جمله محصولاتی هستند که ظرفیت خوبی برای صادرات به کشورهای دیگر را دارند.

    معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه علیرغم ایجاد ظرفیت بازار بزرگ روسیه برای صادرات میوه و سبزیجات اما آن طور که باید وارد این بازار نشده‌ایم،‌ گفت: متأسفانه زیرساخت‌ها از جمله پایانه مناسب صادراتی در دسترس نداشتیم،در یکی از شهرهای شمال کشور بخش خصوصی به دنبال ایجاد پایانه صادراتی است و یک مورد هم در شهرستان جیرفت در دست احداث است.

    وی تصریح کرد: هنوز تشکل‌هایی که بتوانند جنس موردنظر فروشگاه‌های بزرگ روسیه را از داخل و کشاورزان تهیه و به بازار روسیه صادر کنند نداریم، به عنوان مثال بتوانند صد هزار تن سیب را در یک محموله به روسیه صادر کنند.

    طهماسبی بازار روسیه را فرصتی برشمرد که سبب شد بیشتر به نقاط ضعف خود پی ببریم و افزود: اکنون مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که باید برای اینکه بتوانیم سهمی را از بازارهای صادراتی نصیب خود کنیم در امور زیربنایی اصلاحاتی را انجام دهیم.

    وی به مذاکرات وزیر جهاد کشاورزی با همتای روسی خود اشاره کرد و گفت: نتیجه آن ایجاد موافقت‌نامه کریدور سبز و موفقیت‌آمیز گمرکی برای صدور محصولات به روسیه است.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه چه برنامه‌ریزی برای صادرات چند میلیارد دلاری محصولات باغی به بازارهای مختلف از جمله روسیه کرده‌اید گفت: ظرفیت‌های خود را در بخش‌های مختلف اعلام کرده‌ایم که به عنوان مثال از 250 هزار تن محصول پسته 75 درصد آن قابلیت صادری دارد یا از 360 تن زعفران تولیدی 90 درصد آن باید صادر شود که این را به طرف مقابل اعلام کردیم.

    وی به تشکیل کنسرسیومی متشکل از بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون و توسعه صادرات خبر داد و گفت: به واسطه این کنسرسیوم به دنبال صادرات به کشورهای حوزه CIS و روسیه هستیم و این بانک‌ها طی مکانیزمی قرار است که نقدینگی را در اختیار صادرکنندگان قرار دهند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو