عصر خودرو

در جریان معاملات هفته گذشته؛

ارزش معاملات فرابورس ایران به بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسید

عصر بازار- بازار فرابورس ایران معاملات هفته گذشته را با دادوستد یک هزار و ۱۷۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۶ هزار و ۶۷۸ میلیارد ریال پشت سر گذاشت.

ارزش معاملات فرابورس ایران به بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در هفته منتهی به 12 شهریورماه و در روز چهارشنبه آیفکس نیز به عدد 809 واحد رسید که در مقایسه با آخرین روز معاملاتی هفته ماقبل از رشد 10.7 واحدی معادل 1.3 درصد حکایت داشت. همسو با رشد آیفکس، ارزش بازار فرابورس، رقم940 هزار و 551 میلیارد ریال را در کارنامه خود به ثبت رساند که نسبت به روز انتهایی هفته ماقبل با رشد یک هزار و 350 میلیارد ریالی همراه بود.
    بررسی دادوستدهای صورت گرفته در بازارهای فرابورس نیز حاکی از آن است، بازارهای اول، دوم و ابزارهای نوین مالی با رشد حجم و ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو شدند در حالی که نسبت به هفته ماقبل افت برخی از این متغیرها را تجربه کردند.
    به این ترتیب در بازار اول 498 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 60 میلیارد ریال معامله شد که به‌ترتیب با رشد 140 و 72 درصدی حجم و ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بود، اما در مقایسه با هفته ماقبل افت 4 و 0.2 درصدی را ثبت کرد.
    در بازار دوم نیز در حالی 378 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که ارزش آن بالغ بر یک هزار و 954 میلیارد ریال بود و این ارقام از افت 11 درصدی حجم و رشد 35 درصدی ارزش معاملات نسبت به هفته منتهی به 5 شهریورماه حکایت داشت؛ اگرچه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش 23 و 63 درصدی حجم و ارزش دادوستدها همراه شد.
    در همین حال هفته گذشته در بازار بدهی فرابورس ایران 3 میلیون ورقه به ارزش 2 هزار و 514 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. ضمن آنکه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز به تعداد 28 میلیون ورقه بهادار به ارزش 311 میلیارد ریال دادوستد شدند و در نهایت اوراق تسهیلات مسکن هم خرید و فروش کمتر از 0.5 میلیون ورقه به ارزش 275 میلیارد ریال را تجربه کردند.
    از سوی دیگر در صنایع فرابورسی نیز گروه شیمیایی‌ها معاملات 827 میلیارد ریال سهام را شاهد بود که با سهم 36 درصدی از ارزش کل معاملات خرد بازار سهام، بالاتر از سایر گروه‌ها قرار گرفت. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی و پالایشی‌ها نیز به ترتیب با سهم 12 و 8 درصدی در مرتبه‌های بعدی ایستادند.
    در مجموع هفته گذسته ارزش معاملات خرد بازار سهام فرابورس ایران به رقم 2 هزار و 301 میلیارد ریال رسید که در میان ده گروه نخست که بیشترین ارزش معاملات سهام را تجربه کردند، نام صنایعی همچون بانک‌ها، حمل و نقل و محصولات کاغذی به چشم می‌خورد.

    برچسب ها