عصر خودرو

کاهش قیمت سبد نفتی اوپک برای چهارمین هفته متوالی

عصر بازار- قیمت سبد نفتی اوپک، روز چهارشنبه (١۰ شهریور ماه) با یک دلار و ۳۴ سنت کاهش، به ۴۳ دلار و ۹۱ سنت برای هر بشکه رسید.

کاهش قیمت سبد نفتی اوپک برای چهارمین هفته متوالی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، قیمت سبد نفتی این سازمان، روز سه شنبه (نهم شهریور ماه)، 45 دلار و 25 سنت برای هر بشکه بود.
    سبد نفت خام اوپک شامل 14 نوع نفت خام اعضای این سازمان از جمله مخلوط الجزایر، گیراسول آنگولا، اورینته اکوادور، سبک رابی گابون، میناس اندونزی، سنگین ایران، سبک بصره، صادراتی کویت، السدر لیبی، سبک بونی نیجریه، مارین قطر، سبک عربی عربستان، موربان امارات و مری ونزوئلا است.
    همچنین بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز از نیویورک، رشد شدید سطح ذخیره سازی نفت خام آمریکا و فرآورده های تقطیری در هفته گذشته از یک سو و کاهش کمتر از انتظار میزان ذخیره سازی بنزین از سوی دیگر سبب شد در معاملات دیروز، قیمت نفت سه درصد کاهش یابد.
    با توجه به اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا مبنی بر افزایش شدید سطح ذخیره سازی نفت خام، نفت حرارتی و گازوئیل در هفته گذشته و افت کمتر از انتظار سطح ذخیره سازی بنزین (حدود نصف پیش بینی ها)، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه سه درصد کاهش یافت.
    آنگونه که پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی گزارش کرده است، در پایان معاملات دیروز، قیمت هر بشکه نفت خام برنت با یک دلار و ٣٣ سنت افت، در سطح47 دلار و چهار سنت تثبیت شد.
    قیمت هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز یک دلار و 65 سنت کاهش یافت و به 44 دلار و ٧۰ سنت برای هر بشکه رسید.
    طارق ظهیر کارشناس موسسه تایکی کپتال در نیویورک در این باره گفت: انتظار می رود در این فصل سال سطح ذخیره سازی ها کاهش یابد؛ اما رشد قابل توجه این میزان علاوه بر افزایش قیمت دلار بازار نفت را تحت فشار قرار داد.
    با این همه به نظر می رسد، گزارش‎های منتشر شده درباره تعطیلی ٢٢ درصد از تولید نفت و گاز آمریکا در خلیج مکزیک به دلیل نزدیک شدن طوفان، کاهش قیمت نفت را مهار کرد.

    برچسب ها