عصر خودرو

خبرگزاری تاس:

روسیه یک گام دیگر برای حذف دلار برداشت

فروش اوراق قرضه به یوان

عصر بازار- خبرگزاری روسی اعلام کرد؛ روسیه با فروش اوراق قرضه به یوان یک گام دیگر برا حذف سلطه دلار برداشت.

روسیه یک گام دیگر برای حذف دلار برداشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، یکی دو سال است که کشورها با انعقاد پیمان‌های پولی، دوجانبه و چند جانبه به دنبال حذف سلطه دلار در بازارهای جهانی هستند. در این میان روسیه و چین تقریباً پیشتاز این مبادلات بوده و حدود یک سال گذشته پیمان پولی دو جانبه در سطح گسترده امضا کردند. کشورهای دیگری هم که تعداد آنها کم نیست نیز به این پیمانهای پولی پیوسته است.

    در داخل ایران هم منتقدانی وجود دارد که می‌گویند ایران باید هرچه زودتر پیمان‌های پولی دو جانبه و چند جانبه را برای حذف دلار از مبادلات با کشورهای دیگر امضا کند اما برخی مسئولان بانک مرکزی می‌گویند هنوز وقتش نرسیده است.

    در این راستا، روسیه یک گام دیگر هم برداشت. خبرگزاری رسمی تاس روسیه اعلام کرد که بزرگترین بانک این کشور «اسبر بانک» در نظر دارد تا در سال 2017 اوراق قرضه را به یوآن به فروش برساند و در این زمینه با چندین شرکت علاقمند در حال گفت‌وگو است.

    ایگو بلانت سو قائم مقام اسبر بانک گفت: من فکر نمی‌کنم که بحث فروش اوراق قرضه به یوآن در پاییز امسال اتفاق بیافتد اما بسیار احتمال دارد که سال آینده بتوانیم اوراق قرضه را به یوآن بفروشیم.

    به گفته قائم مقام اسبر بانک، گفت‌وگوهای مقدماتی با چندین شرکت انجام شده است و قرار است با کشورهای دیگری هم در این زمینه صحبت شود. این بانک به دنبال توسعه همکاری با بانک‌های چینی و متنوع‌ساختن مقاصد همکاری‌ها به ویژه در زمینه اعطای وام است.

    برچسب ها