عصر خودرو

رویترز:

نفت در آستانه تجربه بیشترین قیمت ماهانه از ماه آوریل است

عصر بازار- خبرگزاری «رویترز» انگلیس اعلام کرد: بهای نفت از آغاز ماه اوت (یازدهم مرداد) تاکنون به دلیل احتمال فریز تولید، بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و در آستانه تجربه بیشترین افزایش قیمت ماهانه از آوریل (فروردین) گذشته است.

نفت در آستانه تجربه بیشترین قیمت ماهانه از ماه آوریل است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، امروز (چهارشنبه) پایگاه خبری «اویل پرایس» آمریکا اعلام کرد، عراق از طرح فریز نفتی در نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در الجزایر حمایت می کند.
    العبادی دیروز (سه شنبه) در یک نشست خبری در بغداد به خبرنگاران گفت: ما در نشست آتی اوپک موافق طرح فریز تولید نفت خواهیم بود.
    اویل پرایس نوشت: کشورهای عضو اوپک در حاشیه گردهمایی بین المللی انرژی (IEF) که قرار است روزهای بیست و ششم تا بیست و هشتم سپتامبر 2016 (پنجم تا هفتم مهرماه) در الجزایر برگزار شود، نشست غیررسمی خواهند داشت و عراق دومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان سعودی است.
    در همین پیوند، رویترز نوشت: هنوز نفت ذخیره سازی شده می تواند جلو هر افزایش قیمت را بگیرد. بر اساس آمار دیروز (سه شنبه) انجمن نفت آمریکا*، ذخایر انباری نفت خام این کشور در هفته منتهی به بیست و ششم اوت (پنجم شهریور) با افزایش 942 هزار بشکه ای در روز به 525 میلیون و 200 هزار بشکه رسید.
    به نوشته رویترز، آمار رسمی مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا امروز منتشر می شود.
    با این همه، بهای نفت خام امروز چهارشنبه به دلیل افزایش ارزش دلار و حجم بالای ذخیره سازی کاهش پیدا کرد. قیمت نفت برنت دریای شمال در ساعت 08:29 چهارشنبه به وقت گرینویچ در معاملات آتی بازار لندن با 37 سنت کاهش نسبت به دیروز به 48 دلار در هر بشکه رسید.
    هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در ساعت یاد شده به بهای 46 دلار و 14 سنت در بازار نایمکس نیویورک معامله شد که نسبت به سه شنبه 21 سنت کاهش داشت.
    «اولیور یاکوب» مدیرعامل شرکت مشاوره ای پترومتریکس واقع در سوئیس، به رویترز گفت: دلیل چندانی برای افزایش قیمت نفت وجود ندارد زیرا ذخایر انباری نفت همچنان زیاد است.
    به گزارش رویترز، «خالد الفلیح» وزیر نفت عربستان سعودی، امروز گفت: این کشور به عنوان صادرکننده بزرگ نفت برای تولید خود یک رقم مشخص ندارد و تولید این کشور به نیاز مشتری هایش بستگی دارد.
    افزایش نرخ برابری دلار برابر سایر ارزها، قیمت کالاهایی مانند نفت را که به دلار قیمتگذاری می شوند برای خریدارانی که واحد پولی آنها دلار نیست، گران تر می کند و تقاضای نفت و در نتیجه قیمت نفت را کاهش می دهد.
    به نوشته رویترز، شاخص دلار که تغییرات نرخ برابری دلار آمریکا برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی را ثبت می کند، دیروز به 96.143 رسید که بیشترین اندازه این شاخص از نهم اوت (نوزدهم مردادماه) است.
    بر اساس این گزارش ، صرافان ارز و سکه ایران تا ظهر امروز (چهارشنبه) در بازار آزاد هر دلار آمریکا را با هشت ریال افزایش نسبت به دیروز 35 هزار و 551 ریال داد و ستد کردند.

    برچسب ها