عصر خودرو

در جولای ۲۰۱۶

صادرات نفت ایران به بازار آسیا ۱.۶۴ میلیون بشکه در روز شد

عصر بازار- صادرات نفت ایران به بازار آسیا در ماه میلادی گذشته با ۶۱.۴ درصد جهش مواجه شد و به ۱.۶۴ میلیون بشکه در روز رسید.

صادرات نفت ایران به بازار آسیا ۱.۶۴ میلیون بشکه در روز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، واردات نفت 3 کشور هند، ژاپن و کره جنوبی از ایران در ماه جولای افزایش داشته و واردات چین کاهش داشته است. صادرات نفت ایران به هند و کره جنوبی در ماه جولای بیش از دو برابر شده است. در مجموع ایران در ماه گذشته میلادی روزانه 1.64 میلیون بشکه نفت به آسیا صادر کرده است.

    بر اساس این گزارش، صادرات نفت ایران به 4 مشتری آسیایی اش در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال گذشته جهشی 61.4 درصدی داشته است. این بیشترین درصد افزایش صادرات نفت ایران از آوریل 2014 تاکنون است و نشان می دهد تهران فعالانه در تلاش برای بازپس گیری سهم از دست رفته خود از بازار نفت است.

    ایران از زمان لغو تحریم ها در ماه ژانویه، سریعتر از آنچه تحلیلگران انتظار داشتند سهم خود از بازار را پس گرفته و مقامات ارشد این کشور گفته اند تولید نفت ایران تا پایان سال جاری میلادی به 4 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

    بر اساس اطلاعات دولتی و آمارهای به دست آمده از ردگیری کشتی ها، 4 کشور کره جنوبی، ژاپن، چین و هند در ماه جولای روزانه 1.64 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرده اند.

    وزارت تجارت ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد، واردات نفتش از ایران در ماه گذشته میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل جهشی 61.8 درصدی داشته و به 256 هزار و 651 بشکه در روز رسیده است.

    واردات نفت کره جنوبی از ایران نیز در این ماه بیش از 4 برابر شده و از 66 هزار و 710 بشکه در روز به 291 هزار و 97 بشکه در روز رسیده است. در عین حال، میزان خرید نفت هند از ایران نسبت به یک سال پیش بیش از دو برابر افزایش نشان می دهد. خرید نفت هند در جولای 2015، 215 هزار و 400 بشکه در روز بود که این رقم در جولای امسال به 523 هزار و 100 بشکه رسیده است.

    اما واردات نفت چین از ایران از 575 هزار و 700 بشکه در روز در جولای سال گذشته به 566 هزار و 191 بشکه در روز رسیده که کاهشی 1.7 درصدی را نشان می دهد.

    برچسب ها