عصر خودرو

دیروز در بورس کالای ایران رقم خورد؛

رشد ۵۱درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۶هزار و ۲۹۴ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۷۳۲میلیارد ریال رسید که نسبت به دوشنبه گذشته رشد ۵۱درصدی داشته است، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۴ هزار و ۱۶۰ قرار داد رسیده بود.

رشد ۵۱درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهای طلای جهانی در آغاز مبادلات دیروز (سه شنبه) همسو با دلار روند مثبتی را به ثبت رساند تا با افزایش جذابیت های معاملات سکه، حجم قراردادهای بازار آتی با افزایش روبه رو شود؛ البته بهای سکه در سررسیدهای مختلف با نوسان همراه بود.

    به این ترتیب سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و111هزار تومان معامله شد و کاهش 0/11درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با افزایش 0/03 درصدی به قیمت یک میلیون و 123هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 134 هزار تومان معامله و با افزایش 0/07 درصدی رو به رو شد. سکه تحویل اسفند هم با 0/02 درصد افت به قیمت یک میلیون و 146 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 164 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/01 درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین بهای سکه تمام در بازار نقدی طی روز سه شنبه با رشد 3 هزار تومانی به قیمت یک میلیون و 115 هزار تومان رسید.  به گفته فعالان و کارشناسان بازار طلا دلیل افزایش قیمت سکه بیشتر نزدیک شدن به روزهای مناسبتی (اعیاد مذهبی) بوده است. نیم سکه و ربع‌سکه نیز در این روز با افزایش نرخ همراه شدند، به طوری که نیم سکه با هزار تومان رشد به قیمت 571 هزار تومان و ربع‌سکه با 2 هزار تومان افزایش به قیمت 298 هزار تومان رسید.

    در بازار گواهی سکه چه گذشت؟

    همچنین نگاهی به معاملات امروز گواهی سکه طلا در بورس کالای ایران نشان می دهد که 60سکه در قالب گواهی سکه به ارزش 664میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    بنابراین گزارش، امکان معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    برچسب ها