عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- در حالی که ارزش دلار آمریکا و حجم ذخایر نفت خام این کشور افزایش یافته است، قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی کاهش داشت.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که ارزش دلار آمریکا در نزدیکی بالاترین رقم 3 هفته اخیر باقی مانده و آمارهای صنعتی نشان دهنده افزایش حجم ذخایر نفت خام آمریکاست، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 5 سنت کاهش نسبت به جلسه قبل، به 48 دلار و 32 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 7 سنت کاهش به 46 دلار و 28 سنت رسید.

    شاخص دلار آمریکا در برابر سبد 6 ارز معتبر جهانی، روز سه‌شنبه به رقم 96.143 رسید که بالاترین از نهم اوت تاکنون بود. تقویت ارزش دلار موجب گران‌تر شدن کالاهای ارزش گذاری شده به دلار برای دارندگان سایر ارزها می‌شود و تأثیری منفی بر میزان تقاضا دارد.

    بانک ای‌ان‌زد در یادداشتی نوشت: «با توجه به تقویت ارزش دلار و عوامل بنیادین ضعیف، کاهش قیمت کالاها احتمالاً در کوتاه‌مدت ادامه خواهد داشت».

    آمارهای انستیتوی نفت آمریکا روز سه‌شنبه نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 26 اوت به‌میزان 942 هزار بشکه افزایش یافته و به 525.2 میلیون بشکه رسیده است.

    آمارهای رسمی از میزان ذخایر نفت خام آمریکا قرار است امروز منتشر شود.

    با توجه به مازاد عرضه موجود در بازار آمریکا، نگرانی‌ها از تعطیلی فعالیت‌های تولیدی پالایشگاه‌ها به‌دلیل وقوع طوفان در خلیج مکزیک تأثیر افزایشی چندانی بر قیمت‌ها نداشته است.

    بانک ای‌ان‌زد نوشت: «خبر تعطیلی تقریباً یک‌چهارم ظرفیت تولید در خلیج مکزیک به‌دلیل طوفان تقریباً هیچ تأثیر مثبتی بر قیمت‌ها نگذاشته است».

    به‌رغم قیمت‌های پایین نفت، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند با نزدیک شدن به پایان سال، فاصله بین عرضه و تقاضا کمتر شود و قیمت‌ها افزایش یابد.

    بانک بارکلیز پیش‌بینی کرد که قیمت نفت برنت در سه‌ماهه پایانی سال از 50 دلار به 52 دلار خواهد رسید.

    برچسب ها