عصر خودرو

دوران ریاضت شرکت‎های نفتی ادامه می‎یابد

عصر بازار- تأخیر در بازگشت روند افزایشی به بازار سبب شده است شرکت‎های نفتی برای کاهش هزینه‎های خود گام‎هایی بیشتر بردارند.

دوران ریاضت شرکت‎های نفتی ادامه می‎یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مدیران و کارشناسان صنعت نفت اعلام کردند با توجه به استمرار عرضه مازاد نفت و تأخیر در بازگشت روند افزایشی قیمتها، شرکت‎های نفتی با راهکارهایی همچون افزایش بهره‎وری و بهینه‎سازی، هزینه‎های خود را کاهش می‎دهند تا بتوانند سودآور باقی بمانند.

    افت 60 درصدی قیمت نفت در ٢ سال گذشته شرکت‎های نفتی را به اخراج کارکنان، تعطیلی پروژه‎ها و کاهش سرمایه‎گذاری وا داشته است، به گونه‎ای که طبق اعلام مؤسسه مشاور وود مکنزی، در دوره یاد شده ٥٦ شرکت بزرگ نفت و گاز جهان سرمایه‎گذاری در اکتشاف و تولید نفت را 230 میلیارد دلار کاهش داده‎اند.

    رایان لنس، مدیر عمال شرکت آمریکایی کونوکو فیلیپس که بزرگترین شرکت مستقل نفتی جهان به شمار می‌‎آید، اعلام کرد کاهش هزینه پروژه‎ها تا بیشترین حد ممکن و حفظ انعطاف در نقدینگی، مهمترین راهکار برای رویارویی با رکود کنونی است.

    شرکت نروژی استات اویل نیز اعلام کرد همه دارایی‎های نفتی خود را بررسی می‎کند تا بتواند با روشهای ارتقای بهره‎وری و بهینه‎سازی، هزینه اجرای آنها را کاهش دهد.

    از سوی دیگر، بازگشت احتمالی تولید روزانه یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت از سوی نیجریه و لیبی و همچنین برنامه‎های ایران و عراق برای افزایش تولید، سبب می‎شود بازگشت توازن به بازار نفت به تأخیر بیفتد.

    لنس گفت: عرضه مازاد نفت تا سال 2017 میلادی استمرار خواهد داشت.

    ویم تامس، مشاور ارشد انرژی شرکت شل، گفت: همه اینها، پس از بازگشت به بازار، می‎توانند بازگشت توازن به بازار نفت را عقب اندازند.

    به گزارش رویترز، الدر ساتره، مدیر عامل استات اویل، گفت: ممکن است ماه‎ها طول بکشد تا در سال 2017 میلادی شاهد بازگشت ذخیره‎سازی نفت جهان به وضع عادی باشیم.

    با این همه، شرکت‎های نفتی باید بتوانند از حاشیه سود خود حفاظت کنند، زیرا آنها نمی‎خواهند پرداخت سود به سهامداران خود را معلق کنند.

    برچسب ها