عصر خودرو

بانک مرکزی:

حجم نقدینگی در بهار به ۲۹.۷ درصد رسید

عصر بازار- بانک مرکزی اعلام کرد: حجم نقدینگی کشور در پایان فصل بهار امسال به ۱۰ هزار و ۵۹۵ هزار میلیارد ریال ( ۱۰۵۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان) رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹.۷ درصد رشد داشته است.

حجم نقدینگی در بهار به ۲۹.۷ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  ایرنا، بر اساس بخش آمار پولی و بانکی گزیده آمارهای اقتصادی بانک مرکزی، میزان نقدینگی در پایان خرداد امسال نسبت به اسفند ماه پارسال 4.2 درصد رشد نشان می دهد.
    همچنین حجم پول به میزان یکهزارو 364 هزارمیلیارد و 400 میلیون ریال و شبه پول به 9 هزار و 230 هزار میلیارد و 600 میلیون ریال در پایان خرداد ماه رسیده است که شاخص حجم پول نسبت به اسفند ماه سال گذشته ( پایان سال 94) 0.2 درصد افت داشت ولی شبه پول در این مدت 4.8 درصد رشد داشته است.
    در بخش بدهی بانک ها به بانک مرکزی نیز مشاهده می شود که حجم بدهی ها به 895 هزار میلیارد و 100 میلیون ریال رسیده است که نسبت به اسفند پارسال هفت درصد و در مقایسه با خرداد سال گذشته 10درصد رشد را نشان می دهد.
    گزیده های اقتصادی بانک مرکزی شامل خلاصه دارایی ها و بدهی های سیستم بانکی اعم از بانک مرکزی، بانک ها و موسسه های اعتباری غیربانکی، بانک های تجاری، بانک های تخصصی و بانک های غیردولتی و موسسه های اعتباری غیربانکی و نیز شامل ارقام عمده پولی و اعتباری و تسهیلات اعتباری بانک ها و موسسات اعتباری به تفکیک عقود اسلامی است.

    برچسب ها