عصر خودرو

در هفته نخست شهریورماه

رشد حجم معاملات بازار اول فرابورس ایران

عصر بازار: فعالیت بازار فرابورس ایران در نخستین هفته شهریور ۹۴ با تغییر مالکیت ۶۳۹ میلیون برگه بهادار در ۶۱ هزار نوبت به پایان رسید.

رشد حجم معاملات بازار اول فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، فعالیت بازار فرابورس ایران در نخستین هفته شهریور 94 با تغییر مالکیت 639 میلیون برگه بهادار در 61 هزار نوبت به پایان رسید.
    با وجود رشد 7 درصدی حجم و 8 درصدی دفعات معاملات این هفته نسبت به هفته قبل، ارزش معاملات هفتگی با کاهش 25 درصدی، عددی معادل 3 هزار و 864 میلیارد ریال شد.
    نگاهی به بازارهای فرابورس در هفته گذشته حاکی از آن است که در بازار اول 107 میلیون ورقه بهادار به ارزش 209 میلیارد ریال و در بازار دوم 314 میلیون ورقه بهادار به ارزش 682 میلیارد ریال خرید و فروش شده که این وضعیت در مقایسه با هفته قبل از آن نمایانگر افزایش 83 درصدی حجم و 17 درصدی ارزش معاملات در بازار اول و افت 5 درصدی حجم و رشد 2 درصدی ارزش معاملات در بازار دوم فرابورس ایران است.
    این در حالی است که حجم معاملات هفتگی در بازار پایه 29 درصد و ارزش معاملات 8 درصد افزایش یافته و در مجموع 201 میلیون ورقه بهادار به ارزش 244 میلیارد ریال در این بازار مورد معامله قرار گرفته است.
    همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی، 17 میلیون ورقه بهادار با ارزشی معادل 2 هزار و 728 میلیارد ریال داد و ستد شد که نشان دهنده افت 34 درصدی حجم و 30 درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته قبل از آن بود.
    علاوه بر این، ارزش بازار فرابورس ایران در پایان 5 روز معاملاتی منتهی به 4 شهریورماه با اندکی افت، 786 هزار و 607 میلیارد ریال رقم خورد و آیفکس هم با نشان دادن عدد 728 واحد، کاهش 2.8 درصدی را در قیاس با چهارشنبه پایانی مرداد تجربه کرد.
    این گزارش حاکیست، در هفته اول شهریورماه، نماد 6 شرکت در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران درج و بیش از 5 درصد سهام بیمه کوثر ضمن گشایش نماد این شرکت در بازار دوم با کشف قیمت هر سهم یک هزار و 750 ریال، معامله شد.
    گفتنی است، در معاملات هفته بیست و سوم امسال، گروه بانک‌ها با سهم 18 درصدی جایگاه خود را در صدر صنایع پیشرو حفظ کرد ضمن آنکه گروه بیمه و صندوق بازنشستگی با سهم 16 درصدی در رده دوم و فرآورده‌های نفتی با سهم 14 درصدی از معاملات در رده‌ سوم قرار گرفت.

    برچسب ها