عصر خودرو

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی:

آتش سوزی حوضچه پساب صنعتی فازهای ۱۵ و ۱۶ مهار شد

عصر بازار- مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از مهار حریق در حوضچه پساب صنعتی فازهای ۱۵ و ۱۶ خبر داد.

آتش سوزی حوضچه پساب صنعتی فازهای ۱۵ و ۱۶ مهار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر اظهار داشت: آتش سوزی فاز 15و 16 راس ساعت 16 دردر بخش زباله های هیدروکربنی آغاز شد .

    وی با بیان اینکه دلیل دود زیاد این آتش سوزی در همین مکان بوده است عنوان کرد:طبق کارشناسی های صورت گرفته دود ناشی از این آتش سوزی خطرناک نیوده است.

    مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با بیان اینکه آتش سوزی حوضچه پساب صنعتی فازهای 15 و 16 مهار شد ولی عملیات خنک سازی برای حصول اطمینان بیشتر تا ساعتی دیگر ادامه می یابد، اظهار داشت: حوضچه پساب خروجی (Seorm Basin) فازهای 15 و 16 در مجاورت جاده قرار دارد که مخصوص جمع آوری زباله های هیدروکربوری و مواد روغنی زائد است، که حریق ایجاد شده در آن از سوی آتش نشانان کنترل گردید و مانع از سرایت آتش به سایر بخشهای این ذو فاز پارس جنوبی شد.

    وی با اشاره به اینکه وقوع این حادثه آسیبی به پالایشگاه وارد نکرده و خللی نیز در روند پالایش گاز ایجاد نشده است، تصریح کرد: براساس آخرین بررسی های صورت گرفته دود برخاسته از این حادثه ناشی از سوختن مواد روغنی داخل حوضچه پساب خروجی این فازها بوده و ارتباطی به تاسیسات پالایشگاهی  فازهای 15 و 16 پارس جنوبی ندارد.

    یوسفی با بیان اینکه این حادثه آسیب جانی به همراه نداشت، افزود: بلافاصله پس از وقوع حادثه برای اطمینان بخشی و پشتیبانی از تیمهای اطفای حریق، تعداد پنج دستگاه آمبولانس به همراه کادر پزشکی و پرستاری از مراکز درمانی پالایشگاههای فازهای 15، 16، 9، 10، 4، 5 و اورژانس منطقه ویژه در محل حادثه حضور یافتند.

    برچسب ها