عصر خودرو

بازوی مالی صندوق بازنشستگی کشوری در بازار سرمایه به تکاپو افتاد

بررسی صنعت سیمان و راهکار خروج از رکود

عصر بازار- جزئیات تجدید ارزیابی دارایی‌ها در یک مقام مسئول گفت: هم اکنون کارشناسی دارایی‌های کفش ملی با برخورداری از ۲۴۰ شعبه در کشور به منظور تجدید ارزیابی دارایی‌ها و افزایش سرمایه در حال انجام است و در آینده ای نزدیک به مراکز جدید خرید کفش تبدیل خواهند شد.«وملی»

بررسی صنعت سیمان و راهکار خروج از رکود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مدیر عامل هلدینگ آتیه صبا به عنوان یکی از بازوهای مالی صندوق بازنشستگی کشوری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: کفش ملی به عنوان شناخته شده ترین برند ایرانی به زودی دوباره به جایگاه خود دست خواهد یافت.

    احمدرضا نیک‌کار اصفهانی با بیان اینکه هیاتی از دانشگاه بنیتو ایتالیا از روز شنبه هفته آینده در شرکت کفش ملی ایران مستقر خواهد شد، افزود: ضعف طراحی و قالب در صنعت کفش سازی ایران وجود دارد که با مشاوره شرکای خارجی این مشکلات برطرف و کفش ملی با هدفگذاری درآمد 2 میلیارد دلاری در سال دوباره احیاء خواهد شد.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا عزمی برای تجدید ارزیابی دارایی های کفش ملی از مجموعه شرکت های هلدینگ گروه صنعتی ملی وجود دارد ؟ پاسخ داد: هم اکنون کارشناسی دارایی ها با برخورداری از 240 شعبه در کشور به منظور تجدید ارزیابی دارایی ها و افزایش سرمایه در حال انجام است و در آینده ای نزدیک به مراکز جدید خرید کفش تبدیل خواهند شد.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذرای آتیه صبا در ادامه با بیان پروژه‌هایی که این شرکت در مدت اخیر در آن سرمایه‌گذاری کرده گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نباید دل به تفاهم‌نامه‌ها ببندیم، چرا که تفاهم‌نامه زیاد امضا می‌شود، اما مهم این است که کدام یک از این تفاهم‌نامه‌ها به سرانجام می‌رسد.

    وی افزود: در صحبت‌های رئیس جمهور بارها به مشکلات بیکاری در ایران اشاره شده است در حال حاضر 3.5 میلیون بیکار در ایران وجود دارند که برای اشتغال آن‌ها معضلاتی در پیشرو است استراتژی ما به عنوان شرکت سرمایه گذاری اتیه صبا این است که بتوانیم در کارافرینی و عرصه‌های مختلف صنعت، گردشگری و حمل و نقل نقش موثری داشته باشیم.

    نیک‌کار اصفهانی اضافه کرد: آتیه صبا به عنوان مجموعه سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی دارای اکثر سهام شرکت‌های بزرگ مانند هواپیمایی آسمان، ایران‌گردی، نفت کش، کشتیرانی و شرکت‌های متعدد دیگر است. ما می توانیم با این پتانسیل نقش مهمی در اقتصاد کشور داشته باشیم.

    مدیرعامل سرمایه گذاری آتیه صبا اضافه کرد: یکی از اهداف ما در بخش سرمایه گذاری در گردش‌گری این بود که با این سرمایه گذاری با جذب توریسم نقش آفرینی خوبی در کاهش جمعیت بیکار ایران داشته باشیم.

    وی اضافه کرد : برای صادرات نفت معضلات زیادی وجود دارد. بعد از آن همه هزینه‌های صادرات ما هر بشکه نفت را 40 دلار می فروشیم، ولی اگر گردشگر به کشور بیاید و هر توریست 2000 دلار در کشور هزینه کند، مثل این است که 100 بشکه نفت صادر کردیم. در نتیجه نفت اصلی کشور می‌تواند گردشگری باشد. اگر ما بتوانیم طوری برنامه ریزی کنیم که 5 درصد از گردشگران دنیا به ایران جذب شوند، می توانیم تاثیر بزرگی را در اشتغال‌زایی داشته باشیم.

    به گفته وی مجموعه 64 هتل ایران‌گردی و جهان‌گردی یکی از دارایی‌های صندوق بازنشستگی است این هتل ها فرسوده و کهنه هستند، ما تصمیم گرفته‌ایم که این هتل‌ها را 5 ستاره کنیم. از طرفی باید بگویم فقط هتل و دانشگاه برای ما کافی نیست، ما همزمان ورود خودروهای هیبریدی به ایران را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که اولین محموله‌اش وارد شده و قرار است، در اختیار هتل‌ها و مسافران داخلی و خارجی قرار گیرد.

    نیک‌کار اصفهانی درباره دیگر پروژه‌های این شرکت تصریح کرد: یکی دیگر از استراتژی‌های ما مربوط به بخش صنعت بود، چرا که ما در بخش صنعت مشکلات عدیده ای داریم. ما 8 سال جنگ تحمیلی و 10 سال تحریم را پشت سر گذاشتیم. یکی از واحد های صنعتی به نام کارخانه صنعتی آپادانا سرام در بوئین زهرا است که یکی از واحد های بسیار پیشرفته متعلق به این هلدینگ ظرفیت تولید آپادانا سرام 20 میلیون متر مربع در سال است.

    مدیرعامل سرمایه گذاری آتیه صبا ادامه داد: خوشبختانه به تازگی اولین محموله این شرکت به آلمان صادر شده که در واقع اولین محموله صادراتی سرامیک ایران است. در عین حال با ترکیه و 10 کشور دیگر در حال مذاکره هستیم که تولیدات صنعتی آپادانا سرام را صادر کنیم.

    وی با بیان اینکه وضعیت صنعت سیمان خوب در ایران خوب نیست، گفت: با توجه به شرکت های سیمانی که در آن سهامدار هستیم، دیدیم که تولید سیمان کشور مازاد نیاز بود به همین دلیل یکی از پروژه ای بزرگ که اتصال کریدور شمال به جنوب کشور به اسم آزاد راه کنار گذر شرق که حد فاصل شیراز به تهران را دو ساعت کمتر می‌کند را سرمایه گذاری کرده ایم و به صورت بتنی خواهیم ساخت اولین پروژه بتنی ایران در این آزادراه خواهد بود، البته این موضوع به صنعت سیمان خیلی کمک خواهد کرد، باعث می شود از آسفالت کردن فاصله بگیریم و مثل کشور های پیشرفته دنیا در آزاد راه ها و بولوار های بزرگمان را از بتن استفاده کنید.

    نیک‌کار اصفهانی افزود: این آزاد راه به صورت بتنی مزیتش این خواهد بود که صنعت سیمان از این حالت مازاد تولیدی که نیاز نیست، به سمت استفاده در پروژه های راه سازی می‌رود. این آزاد راه می تواند 90 میلیون دلار در سال صرفه جویی سوخت برای کشور داشته باشد. یکی از معضلات کشور ما نداشتن زیر ساخت های کافی مثل آزاد راه ها است. دوره ساخت این آزادراه را دو ساله پیش بینی کرده‌ایم و سرمایه گذاری در آن حدود 330 میلیارد تومان است.

    وی گفت: اولین آزاد راهی خواهد بود که به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد کرد. متاسفانه در ایران طول عمر ساخت این پروژه ها 8 تا 10 سال است پس این پروژه با توجه به دوره ساخت دو ساله اش می تواند برای ما خیلی خوب باشد.

    برچسب ها