عصر خودرو

سه شرکت ظرف ۱۰ روز در بازار دوم درج نماد شدند

روند صعودی درج شرکت‌ها در بازار فرابورس ایران

عصر بازار- درج شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان و صنایع تجهیزات نفت در بازار دوم فرابورس ایران، تعداد شرکت‌های درج‌ شده در این بازار را در ۹ روز سپری شده از شهریورماه به سه شرکت رساند.

روند صعودی درج شرکت‌ها در بازار فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، طی دیروز و امروز دو شرکت صنایع تجهیزات نفت با نماد "فنفت" و شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان با نماد "غگلپا" به‌ترتیب به‌عنوان هفتاد و ششمین و هفتاد و هفتمین نماد در فهرست نرخ‌های بازار دوم فرابورس ایران درج شده‌اند که در مدت زمان اندک سپری شده از شهریورماه حاکی از رونق روند درج شرکت‌‌ها در فرابورس ایران است. پیش از این نیز در تاریخ دوم شهریورماه شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان نیز در این بازار درج شده بود.
    شرکت صنایع تجهیزات نفت با سرمایه ثبتی بالغ بر 440 میلیارد ریال، متعلق به شرکت‌های سرمایه‌گذاری سروش یاران، ساختمانی او یول، مهندسی و ساختمان صنایع نفت، توربوکمپرسور نفت و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت است که متعهد شده در روز عرضه اولیه 10 درصد از سهام خود را معادل 44 میلیون سهم ارائه کند.
    از سوی دیگر این شرکت به‌همراه 5 شرکت زیر مجموعه خود شامل شرکت‌های فناوری تجهیزات سرچاهی (وتکو)، پارس پنگان، تهران سوفا، گسترش شیرسازی و توس پیوند، در زمینه تامین و ساخت تجهیزات مورد نیاز خطوط انتقال نفت و گاز و پتروشیمی از قبیل تولید انواع شیرآلات صنعتی، شیرآلات توپی، انواع تجهیزات سرچاهی، انواع اتصالات صنعتی و ... به فعالیت ممشغول است.
    در همین حال شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان نیز سومین شرکتی به‌شمار می‌رود که در صنعت تولید لبنیات در فرابورس ایران درج شده و سرمایه ثبتی آن به میزان 120 میلیارد ریال است.
    "غگلپا" که یکی از شرکت‌های تحت پوشش شرکت صنایع شیر ایران است با ظرفیت فرآوری روزانه 275 تن شیر به‌عنوان اولین واحد صنعتی تولید پنیر در کشور به کار تولید انواع فرآورده‌های شیری با برند"پگاه گلپایگان" اشتغال دارد.
    لازم به ذکر است در خصوص این شرکت نیز سهامدار عمده متعهد به عرضه 10 درصد از سهام معادل 12 میلیون سهم در روز عرضه اولیه است که بخشی از آن به فرایند کشف قیمت اختصاص یافته و مابقی آن در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها