عصر خودرو

مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر مطرح کرد؛

عرضه در بورس و مجوز واردات، ۲عامل تعادل بازار شکر

عصر بازار- مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر به اقدام سریع دولت برای ارائه مجوز واردات شکر اشاره کرد و گفت: با ورود محموله های وارداتی به بازار و همچنین روند مطلوب تولید داخلی، قیمت در سراشیبی قرار گرفته و سرمایه گذارانی که طی هفته های اخیر به طمع سودهای بادآورده وارد بازار شکر شده بودند با زیان مواجه شده اند.

عرضه در بورس و مجوز واردات، ۲عامل تعادل بازار شکر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، با وجود اینکه التهاب و افزایش قیمت، چند هفته ای میهمان بازار شکر بود، اما دو اقدام دولت یعنی عرضه مستمر و پر حجم این محصول در بورس کالا و ارائه مجوز واردات شکر باعث شده تا امروز بازار شکر به کلی آرام بگیرد و روند نزولی قیمت ها نیز ادامه داشته باشد.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر با بیان مطلب فوق گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای اولین بار در زمان التهاب بازار یک محصول، از مکانیسم بورس کالا بهره برد به طوریکه وقتی تقاضا برای شکر زیاد بود، عرضه های این محصول در بورس را افزایش داد تا از سازوکار عرضه و تقاضا برای مدیریت بازار بهره ببرد.

    علیرضا حمیدی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های بورس کالا برای مدیریت و تنظیم بازار محصولات کشاورزی می تواند کارگشا باشد و وزیر جهاد کشاورزی نیز شخصا به این موضوع اعتقاد دارد. به این ترتیب می توان رفته رفته حجم و شمار کالاهای کشاورزی را در بورس کالا افزایش داد تا طی سال های آینده علاوه بر اینکه بتوانیم پیش بینی دقیق تری از آینده بازار محصولات کشاورزی داشته باشیم، آمارهای بخش کشاورزی نیز شفاف شود.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر گفت: قیمت عرضه شکر در حال حاضر در بورس کالای ایران 2520 تومان است که امکان رقابت تا 5 درصد برای آن وجود دارد.

    وی در پاسخ به این پرسش که تاخیر در تحویل شکر به خریداران از سوی بازرگانی دولتی برطرف شده است؟ گفت: شرکت بازرگانی توسعه نیشکر که در موعد مقرر شکرهای فروخته شده را تحویل می‌دهد و روند تحویل شکرهای بازرگانی دولتی نیز به مراتب بهتر از گذشته شده و این شرکت نیز نهایت تلاش خود را در این زمینه انجام می دهد.

    حمیدی به اقدام سریع دولت برای ارائه مجوز واردات شکر اشاره کرد و گفت: با ورود محموله های وارداتی به بازار و همچنین روند مطلوب تولید داخلی، قیمت در سراشیبی قرار گرفته و سرمایه گذارانی که طی هفته های اخیر به طمع سودهای بادآورده وارد بازار شکر شده بودند با زیان مواجه شده اند.

    برچسب ها