عصر خودرو

سه شنبه ۹ شهریور؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز سه‌شنبه ۹۵.۰۶.۰۹ در بازار برق بورس انرژی ۱۷,۶۳۱ مگاوات برق به ارزش ۱۲۵ میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز شیب صعودی روز گذشته خود را حفظ کرد و افزایش 2 درصدی را به ثبت رساند.


    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ قیمت در انتهای دوره شیب صعودی به خود گرفته و با افزایش حجم همراه بوده که همین امر روند صعودی را تقویت می‌کند.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، مقاومت روزهای اخیر خریداران شکسته شد و با افزایش قیمت پیشنهادی از سوی شرکت‌های توزیع نیروی برق افزایش حجم و ارزش معاملات را شاهد بودیم. معاملات امروز در تمام تابلوها(بارپایه، میان‌باری، کم‌باری و بارپیک) پر رونق بود و بازاری پویا را به ثبت رساند. نکته قابل توجه تمایل خریداران در انتهای بازار به نمادهای بارپیک بود که به نظر می‌رسد به دلیل اختلاف قیمت آن با بازار خارج از بورس باشد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950617 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950617 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت از ابتدای دوره روندی صعودی داشته و در حال حاضر در محدوده 348,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی نزولی آغاز کرده و پس از رسیدن به قیمت 415,000 ریال در این محدوده به ثبات رسیده است.
    در این نماد تا به امروز 2,120  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 09.06.1395 با 1,145  مگاوات می‌باشد.
     

     

    برچسب ها