عصر خودرو

یک‌روزه ۹ میلیون بشکه نفت صادر شد

رکورد صادرات نفت ایران شکسته شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از ثبت رکورد جدید صادرات نفت ایران خبر داد و گفت: با بارگیری همزمان ۱۰ کشتی نفتکش، روز گذشته حدود ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت صادر شد.

رکورد صادرات نفت ایران شکسته شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سید پیروز موسوی با اشاره به پهلوگیری همزمان 10 کشتی نفتکش در اسکله های پایانه نفتی خارگ به عنوان بزرگترین پایانه نفتی ایران در خلیج فارس در روز گذشته، گفت: از این تعداد 9 فروند کشتی از طریق اسکله‌های ثابت و یک فروند کشتی به روش STS «کشتی به کشتی» نفت خام صادراتی ایران را بارگیری کرده‌اند.

    مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اعلام اینکه روز گذشته برای نخستین بار 9 فروند کشتی غول پیکر نفتکش از طریق اسکله‌های تی و آذرپاد پایانه نفتی خارگ پهلوگیری و اقدام به بارگیری نفت ایران کرده‌اند، تصریح کرد: علاوه بر این یک فروند کشتی نفتکش هم به صورت کشتی به کشتی نفت خام مورد نیاز خود را بارگیری کرده است.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این عملیات پهلودهی بدون حضور کارشناسان خارجی و هیچ گونه حادثه ای با موفقیت انجام شده است، اظهار داشت: از طریق کشتی‌هایی که در اسکله‌های ثابت پایانه نفتی خارگ پهلودهی شدند در مجموع حدود هشت میلیون و 200 هزار بشکه نفت بارگیری شده است.

    وی با بیان اینکه همچنین یک میلیون بشکه نفت خام هم از طریق بارگیری کشتی به کشتی انجام شده است، بیان کرد: هم اکنون ظرفیت و توان بارگیری کشتی های نفتکش در پایانه خارگ به بیش از 9 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

    موسوی با یادآوری اینکه از حدود 4 سال قبل تاکنون عملیات گسترده بازسازی و نوسازی تاسیسات و اسکله‌های پایانه نفتی خارگ آغاز شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون همسو با افزایش ظرفیت تولید نفت امکان بارگیری و صادرات نفت خام کشور از پایانه خارگ وجود دارد.

    برچسب ها