عصر خودرو

هدف‌گذاری تولید نفت ایران اعلام شد

تولید ۳.۰۳ میلیون بشکه از مناطق نفت‌خیز جنوبی تا آغاز ۹۶

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از هدفگذاری این شرکت برای تولید روزانه سه میلیون و ۳۰ هزار بشکه نفت خام در آغاز سال ١٣٩٦ خبر داد.

تولید ۳.۰۳ میلیون بشکه از مناطق نفت‌خیز جنوبی تا آغاز ۹۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بیژن عالی‌پور گفت: با تمهیدات کارشناسی فنی و تکمیل پروژه های روزمینی، تولید نفت خام این شرکت تا پایان امسال به میزان قابل توجهی از برنامه مصوب پیشی خواهد گرفت.

    وی با بیان این که این شرکت طی یک بازه زمانی سه ماهه موفق شد تولید خود را در پسابرجام به مرز سه میلیون بشکه در روز برساند که در عمل ٩٩ درصد برنامه امسال به شمار می رود، به پایگاه خبری وزارت نفت افزود: با ادامه فعالیتها و بازگشت چاه های در حال تعمیر، این شرکت از برنامه مصوب تولید کنونی سه میلیون و ١١ هزار بشکه در روز مقدار قابل توجهی پیشی خواهد گرفت.

    مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب، انجام ٣٨ هزار مورد آزمایش و اقدام مهندسی مرتبط با چاه ها، بهینه سازی تولید بیش از 300 حلقه چاه، راه اندازی 350 حلقه چاه توسعه ای و تعمیری، انجام عملیات اسید کاری به روش نو روی ٧٥ حلقه چاه، بهینه سازی چاه ها با پمپ های درون چاهی و انجام عملیات ترمیمی روی 200 حلقه چاه دیگر را از جمله اقدام هایی دانست که بازگشت سریع به ظرفیت تولید پسابرجام را محقق کرده است.

    عالی پور ادامه داد: بخشی از برنامه افزایش تولید این شرکت از طریق راه اندازی کارخانه های نمکزدایی جدید در سه ماهه سوم امسال، محقق شده است و بخشی دیگر از طریق اعمال سازوکارهای مهندسی و تمهیدات ویژه کارشناسی محقق خواهد شد.

     

    برچسب ها