عصر خودرو

دیروز در بورس کالای ایران رقم خورد؛

رشد ۶۰ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۴هزار و ۱۶۰ قرارداد و ارزش آن به بیش از ۴۸۲ میلیارد ریال رسید که نسبت به یکشنبه گذشته رشد ۶۰درصدی داشته است، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۲ هزار و ۵۸۹ قرار داد رسیده بود.

رشد ۶۰ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهای طلای جهانی در آغاز مبادلات دیروز (دوشنبه) با نوسان قیمت روبرو شد که علت اصلی این مساله انتظار برای انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا به خصوص وضعیت اشتغال در ماه اوت است که موجب تغییرات پی در پی اونس در بازارهای جهانی شده است.

    از سویی نیز متغیر بودن مسیر طلا در بازارهای جهانی و نرخ ارز در بازار داخلی موجب روند متفاوت قیمت در بازار آتی بورس کالای ایران شده بود.

    به این ترتیب سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و111هزار تومان معامله شد و کاهش 0/11درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با افزایش 0/03 درصدی به قیمت یک میلیون و 123هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 134 هزار تومان معامله و با افزایش 0/07 درصدی رو به رو شد. سکه تحویل اسفند هم با 0/02 درصد افت به قیمت یک میلیون و 146 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 164 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/01 درصدی را به ثبت رساند.

    همچنین بهای سکه در بازار نقدی نیز طی روز گذشته روند متفاوت قیمتی را تجربه کرد، به طوری که  سکه بهارآزادی و سکه امامی به ترتیب با یک هزار تومان کاهش با قیمت یک میلیون و 110 هزار تومان و یک میلیون و 111 هزار و 900 تومان به فروش رسیدند.

    این در شرایطی است که قیمت نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز، با هزار تومان افزایش یافت و به ترتیب با قیمت‌های 570 و 296 هزار تومان به فروش رسید. همچنین هرگرم طلای 18 عیار نیز، 112 هزار و 987 تومان قیمت داشت. این در حالی است که قیمت سکه گرمی نسبت به روز یکشنبه تغییر نکرد و با قیمت 182 هزار تومان معامله شد.

    برچسب ها